Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Inter Cars - prognozy finansowe i wycena według DM BOŚ

|
selectedselectedselected
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Podtrzymujemy nasze rekomendacje: długoterminową fundamentalną Kupuj i krótkoterminową relatywną Przeważaj. W 2017 roku całoroczny zysk netto Spółki zanotował 6% spadek r/r, natomiast w br. spodziewamy się poprawy, a wyniki za II kw. 2018 roku powinny być mocne. Oczekujemy również lepszych kw./kw. wyników za III kwartał wspieranych dobrą sprzedażą w lipcu.

Wzrost przychodów robi wrażenie dzięki silnemu popytowi na samochodowe części zamienne w Polsce i za granicą. Zakładamy poprawę r/r rentowności za sprawą optymalizacji procesów głównie logistycznych (częściowo już widoczną na koniec ub. roku) oraz IT. Uruchomienie nowego magazynu w Bułgarii powinno wzmocnić wyniki Spółki w tym regionie. Prognozujemy spadek wskaźnika Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu do sprzedaży o ponad 1 pp r/r w 2018. Ponadto spodziewamy się poprawy cyklu kapitału obrotowego, głównie dzięki uruchomieniu programu fnansowania dostawców i lepszej rotacji zapasów. Ostatecznie oczekujemy na koniec br. spadku wskaźnika Dług netto do EBITDA względem ub. roku.

 

Kurs akcji Inter Cars względem indeksu WIGKurs akcji Inter Cars względem indeksu WIG

 

Inter Cars - 09:26:51Oczekiwania wyników fnansowych za II kw. 2018 roku

Reklama

5 września Inter Cars opublikuje skonsolidowane wyniki fnansowe za II kw. 2018 roku. Oczekujemy poprawy EBITDA (kw./kw. i r/r), głównie za sprawą wysokiej sprzedaży i lepszej kontroli kosztów.


Czytaj także: Zawiła historia upadku GetBacka

Zadziwiające jest to, jak GetBack w ciągu zaledwie pięciu lat przegonił konkurencję, która budowała swoją potęgę znacznie dłużej. Mimo coraz gorszej sytuacji, jeszcze w tym roku spółka odebrała nagrodę od GPW, aby chwilę później zmagać się z długiem zaciągniętym u obligatariuszy na wartość ponad 2 m.. Czytaj
Zawiła historia upadku GetBacka

 

Segment dystrybucyjny zanotował w II kw. 2018 roku 2 079 mln zł przychodów (+25% r/r). Sprzedaż w kraju wyniosła 1 108 mln zł (+16% r/r), a zagraniczne spółki dystrybucyjne osiągnęły 831 mln zł przychodów (+37% r/r). Największy wzrost sprzedaży był w kwietniu i czerwcu (odpowiednio +30% i +28% r/r), najniższy w maju (+16% r/r). Prognozujemy w II kw. br. 2 079 mln zł sprzedaży (+24% r/r). Oczekujemy 30,5% marży zysku brutto na sprzedaży w porównaniu z 30,3% w II kw. 2017 (+0,2 pp r/r). W okresie bazowym Spółka zanotowała +28 mln zł na różnicach kursowych, które pozytywnie wpłynęły na zysk brutto na sprzedaży. W II kw. br. oczekujemy wyraźnie niższego wyniku. Ponadto wzrost sprzedaży w segmencie samochodów ciężarowych jest wyższy niż w segmencie samochodów osobowych, co odbija się na uśrednionej rentowności.

Spodziewamy się w omawianym okresie spadku do 14,5% wskaźnika Koszty sprzedaży i ogólnego zarządu/ sprzedaż w porównaniu z 15,1% w II kw. 2017 i 15,5% w I kw. 2018 roku. Prognozujemy 103 mln zł zysku na sprzedaży (+27% r/r). Koszty na pozostałej dział. operacyjnej prognozujemy na zbliżonym poziomie do ubiegłorocznego, kiedy wyniosły 2 mln zł. W konsekwencji zakładamy 101 mln zł wyniku operacyjnego (+27% r/r). Prognozujemy w II kw. 2018 roku 10 mln zł kosztów fnansowych netto w porównaniu z 11 mln zł w II kw. 2017 roku. Oczekujemy ok. 19% efektywnej stopy podatkowej, podobnie jak rok temu. Prognozujemy 73 mln zł zysku netto (+32% r/r).

 

Reklama

Inter Cars - dane podstawoweInter Cars - dane podstawowe

 

Prognozy finansowe - Inter Cars

Aktualizujemy nasze prognozy fnansowe dla Spółki. Po spadku r/r zysku netto w 2017 roku zakładamy pewną poprawę w br. Prognozujemy 8 mld zł przychodów w br. (+15% r/r), co implikuje 1% wzrost względem poprzedniej prognozy. Zgodnie z założeniami Spółki, w 2020 roku przychody IC powinny przekroczyć próg 10 mld zł. Rosnąca liczba pojazdów na polskich drogach sprzyja wzrostowi przychodów IC. Spółka generuje odpowiednio 61% i 39% swoich przychodów w Polsce i za granicą. Docelowo zamierza osiągnąć 25-30% udział w polskim rynku i umocnić pozycję za granicą.

Liczbę samochodów jeżdżących po drogach Europy szacuje się na 300 mln, a w 2019 ma ona wzrosnąć do 337 mln. Średni wiek auta oscyluje wokół 8 i pół roku. Wartość rynku motoryzacyjnego w Europie jest szacowana na 150 mld EUR, w tym 35% jest przypisane segmentowi producentów samochodów.


Magazyn: Rafał Zaorski - Zarobił 2,5 mln w 24h

Rafał Zaorski - Zarobił 2,5 mln w 24h
Jak stać się dobrym spekulantem - szczery wywiad z Rafałem Zaorskim Historia katastrofy większej niż Amber Gold Czy dało się zarobić na debiucie spółki Ferrari  Dlaczego rynek gamingowy jest przegrzany Czy Blockchain traci impet
Czytaj

 

Reklama

W Polsce jest zarejestrowanych ponad 28 milionów samochodów (w tym 76% to samochody pasażerskie), a według danych ubezpieczeniowych (OC) po drogach jeździ prawdopodobnie 19 milionów. Lata 2016 i 2017 należały do rekordowych pod względem napływu importowanych używanych samochodów; sprowadzono ich odpowiednio 1 037 726 (+30% r/r, 3. najlepszy wynik w historii, a licząc od 2008 roku najlepszy) oraz 935 100 (-9% r/r). W I połowie br. liczba importowanych aut wyniosła 497 782 (+8,2% r/r), co implikuje, że w całym 2018 roku ta liczba może przekroczyć 1 milion. Taki wynik został osiągnięty dotychczas jedynie trzykrotnie: w 2007, 2008 i 2016. Oczekuje się, że sprzedaż nowych samochodów w br. wyniesie 600 tys., co oznacza łącznie 1,6 mln dodatkowych aut w 2018 w Polsce. Średni wiek zarejestrowanego samochodu przekraczał 11 i pół roku, a średnia deklarowana wartość pojazdu wynosiła ok. 30 tys. zł. Korzystnie na rynek motoryzacyjny oddziałują dobre dane napływające z gospodarki (rosnące płace, spadające bezrobocie, wpływ programu 500+).

Priorytetem Spółki wydaje się wzrost przychodów, który wymusza oferowanie konkurencyjnych cen. Jest on możliwy za sprawą wzrostu rynku samochodowych części zamiennych i wzrostu organicznego. Spółka planuje uruchomienie kilkudziesięciu nowych flii w br. (w 2017 uruchomiła 62, na koniec roku miała 507 podmiotów działających w 16 krajach, w tym 243 w Polsce i 264 za granicą) i centrów dystrybucji regionalnej w Pradze i Sofi. Rozszerzenie asortymentu, zwłaszcza za granicą, oznacza dodawanie do oferty mniej zyskownych produktów, co wpływa negatywnie na marżę zysku brutto na sprzedaży, przede wszystkim na początku. Niemniej spodziewamy się optymalizacji kosztów dzięki nowemu centrum logistycznemu w Polsce (oszczędności szacowane na 10 mln zł w br.) oraz w Rumunii i Bułgarii (w II poł. br.). Prognozujemy na 15,4% wskaźnik koszty sprzedaży i ogólnego zarządu do sprzedaży w br. w porównaniu z 16,0%/15,7%/16,3% w 2017/2016/2015. Liczymy na poprawę rentowności w br. i oczekujemy marż EBITDA i operacyjnej na poziomie odpowiednio 5,5% i 4,6%. Prognozujemy w br. całoroczną EBITDA i wynik operacyjny odpowiednio na 436 mln zł (+21% r/r) i 365 mln zł (+24% r/r).


Magazyn: Rafał Zaorski - Zarobił 2,5 mln w 24h

Rafał Zaorski - Zarobił 2,5 mln w 24h
Jak stać się dobrym spekulantem - szczery wywiad z Rafałem Zaorskim Historia katastrofy większej niż Amber Gold Czy dało się zarobić na debiucie spółki Ferrari  Dlaczego rynek gamingowy jest przegrzany Czy Blockchain traci impet
Czytaj

 

Płatność z dyskontem wykorzystywana przez Spółkę w połączeniu ze wzrostem sprzedaży oznacza, że w nadchodzących latach poziom zapasów pozostanie wysoki, aczkolwiek zarząd oczekuje pewnej poprawy rotacji zapasów dzięki optymalizacji, wykorzystaniu pełni mocy operacyjnych w nowych magazynach i uruchomieniu nowego systemu logistycznego w Europie Południowej. Wprowadzenie fnansowania łańcucha dostawców powinno pozytywnie wpłynąć na cykl zobowiązań. Na koniec 2018 roku oczekujemy około 0,9 mld zł długu netto (-17% r/r).

 

Reklama

Inter Cars - najbliższe wydarzeniaInter Cars - najbliższe wydarzenia

 

Inter Cars - Wycena

Po aktualizacji naszego modelu fnansowego i przesunięciu do przodu horyzontu wyceny nasza 12-miesięczna wycena docelowa – będącą złożeniem wyceny metodą DCF i wyceny porównawczej w stosunku 50%/50% – pozostaje w wysokości 301,3 zł na akcję. Wycena porównawcza implikuje 289 zł na akcję (poprzednio 269 zł), a wycena DCF implikuje 313 zł na akcję (poprzednio 335 zł).

 

Sprawdź podstawowe pojęcia użyte w tym raporcie.

 

Reklama

Niniejszy raport został przygotowany przez Dom Maklerski Banku Ochrony Środowiska S.A. z siedzibą w Warszawie (dalej DM BOŚ).

Zakończenie prac nad niniejszym raportem: 26 lipca 2018 r., 8:40.

Dystrybucja niniejszego raportu: 26 lipca 2018 r., 8:50.

Raport jest badaniem inwestycyjnym w rozumieniu przepisów Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez frmy inwestycyjne oraz pojęć zdefniowanych na potrzeby tej dyrektywy.
Niniejszy raport stanowi rekomendację w rozumieniu przepisów „Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) nr 2016/958 z dnia 9 marca 2016 r. uzupełniającego rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych dotyczących środków technicznych do celów obiektywnej prezentacji rekomendacji inwestycyjnych lub innych informacji rekomendujących lub sugerujących strategię inwestycyjną oraz ujawniania interesów partykularnych lub wskazań kon?iktów interesów” i został sporządzony wyłącznie w celu informacyjnym. Niniejszy raport nie stanowi porady inwestycyjnej ani doradztwa inwestycyjnego, o którym mowa w art. 76 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami fnansowymi (t.j. Dz. U. 2014, poz. 94 z późn. zm.), porady prawnej lub podatkowej, ani też nie jest wskazaniem, iż jakakolwiek inwestycja jest odpowiednia w indywidualnej sytuacji inwestora. Żadne informacje ani opinie wyrażone w raporcie nie stanowią zaproszenia ani oferty kupna lub sprzedaży papierów wartościowych, o których mowa w niniejszym dokumencie. Wyrażane opinie inwestycyjne stanowią niezależne, aktualne opinie DM BOŚ. Niniejsze opracowanie zostało sporządzone z należytą starannością i rzetelnością. W raporcie wykorzystano publiczne źródła informacji tj. publikacje prasowe, publikacje branżowe, sprawozdania fnansowe emitenta, jego raporty bieżące oraz okresowe, a także informacje uzyskane na spotkaniach i podczas rozmów telefonicznych z przedstawicielami emitenta przed dniem wydania raportu. Wymienione źródła informacji DM BOŚ uważa za wiarygodne i dokładne, jednak nie gwarantuje ich kompletności. Wszelkie szacunki i opinie zawarte w niniejszym raporcie stanowią ocenę DM BOŚ na dzień jego wydania.
DM BOŚ jest frmą inwestycyjną w rozumieniu Ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami fnansowymi (t.j. Dz. U. 2014, poz. 94 z póź. zm.). Nadzór nad DM BOŚ sprawuje Komisja Nadzoru Finansowego, Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa.
DM BOŚ, jego organy zarządcze, organy nadzorcze, ani pracownicy nie ponoszą odpowiedzialności za decyzje podjęte na podstawie raportu i zawartych w nim opinii inwestycyjnych oraz ich skutki. Odpowiedzialność za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie raportu ponoszą wyłącznie inwestorzy. Opracowanie jest przeznaczone do wyłącznego użytku własnego inwestorów – klientów detalicznych i profesjonalnych DM BOŚ. Żadna część raportu nie może być rozpowszechniana, reprodukowana lub przekazywana w jakiejkolwiek formie bez uprzedniej pisemnej zgody DM BOŚ. Raport ten udostępniany jest w dniu jego wydania Klientom profesjonalnym i detalicznym, na podstawie Umowy o udostępnianie rekomendacji sporządzonych przez DM BOŚ lub innej umowy zawierającej zobowiązanie DM BOŚ do udostępnienia rekomendacji na rzecz tych Klientów. Raport ten może być udostępniany innym Klientom DM BOŚ w terminach i na warunkach wskazanych przez Dyrektora DM BOŚ. Raport w skróconej wersji przekazywany jest do publicznej wiadomości nie wcześniej niż w siódmym dniu po dacie pierwszego udostępnienia.
W DM BOŚ obowiązują regulacje wewnętrzne służące aktywnemu zarządzaniu kon?iktami interesów, w których w szczególności określone zostały wewnętrzne rozwiązania organizacyjne i administracyjne oraz bariery informacyjne ustanowione w celu zapobiegania i unikania kon?iktów interesów dotyczących rekomendacji. Szczególnym środkiem organizacyjnym jest stworzenie „chińskich murów”, czyli barier informacyjnych uniemożliwiających niekontrolowany przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi lub pracownikami DM BOŚ, którymi zostały rozdzielone poszczególne jednostki organizacyjne DM BOŚ. W uzasadnionych przypadkach DM BOŚ tworzy „chińskie mury” również w związku z realizacją określonego projektu. Ewentualne kon?ikty interesów dotyczące konkretnej rekomendacji, która jest dostępna publicznie lub dla szerokiego kręgu osób, są ujawnione w rekomendacji albo w dołączonym do niej dokumencie. Osoba (osoby) sporządzające niniejszy raport otrzymują wynagrodzenie zmienne zależne pośrednio od wyników fnansowych DM BOŚ, które z kolei zależą – między innymi – od wyniku osiągniętego ze świadczenia usług maklerskich. DM BOŚ wysyła raporty za pośrednictwem poczty elektronicznej lub udostępnia je za pośrednictwem oprogramowania wskazanego przez DM BOŚ, zgodnie z dyspozycją odbioru złożoną przez Klienta we właściwej umowie świadczenia usług maklerskich.
DM BOŚ SA nie posiada długiej/krótkiej pozycji netto przekraczającej 0,5% w kapitale podstawowym emitenta łącznie dla wymienionych spółek.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy DM BOŚ S.A. świadczył usługi maklerskie na TGE na rzecz PKN Orlen i otrzymywał wynagrodzenie z tego tytułu. DM BOŚ S.A. jest animatorem rynku dla akcji i kontraktów terminowych PKN Orlen.

Poza wyżej wymienionymi przypadkami, pomiędzy DM BOŚ, analitykiem/analitykami przygotowującymi niniejszy raport a emitentem/emitentami papierów wartościowych, których dotyczy niniejszy raport nie występują jakiekolwiek powiązania oraz okoliczności, co do których można w uzasadniony sposób oczekiwać, że będą miały negatywny wpływ na obiektywność Rekomendacji, z uwzględnieniem interesów lub kon?iktów interesów, z ich strony lub ze strony jakiejkolwiek osoby fzycznej lub prawnej, dotyczących instrumentu fnansowego lub emitenta. DM BOŚ nie zawarł z analizowaną spółką/spółkami umów o prowadzenie usług w postaci sporządzania rekomendacji. Niniejszy raport nie został przekazany analizowanej spółce przed jego rozpowszechnieniem do Klientów.

Niniejsze opracowanie stanowi tłumaczenie pełnej lub skróconej wersji raportu, który sporządzono w języku angielskim. W razie rozbieżności językowych rozstrzyga wersja angielska. Historię rekomendacji oraz rozkład rekomendacji zawiera pełna wersja raportu w języku angielskim dostępna na stronie www.bossa.pl

Reklama

 

Czytaj także: Bananowa giełda – Czym GPW zasłużyła sobie na takie miano?

Od kilku lat na GPW można zauważyć, że zmniejszyła się liczba inwestorów indywidualnych. Młodzi ludzie nie są zainteresowani giełdą i szukają bardziej atrakcyjnych alternatyw. Pozostali inwestorzy czują się natomiast coraz bardziej rozczarowani i tracą zaufanie do tego rynku. GPW często jest nazywan.. Czytaj
Bananowa giełda – Czym GPW zasłużyła sobie na takie miano?

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


DM BOŚ

DM BOŚ

Polskie biuro maklerskie założone w 1995 przez Bank Ochrony Środowiska. Siedziba i centrala DM BOŚ znajduje się w Warszawie, a oddziały terenowe – w 18 miastach Polski


Reklama
Reklama