Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki finansowe za 1Q’22 oraz komentarz analityka BDM

|
selectedselectedselected
FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki finansowe za 1Q’22 oraz komentarz analityka BDM | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ostatnia rekomendacja BDM: KUPUJ z ceną docelową 8,0 PLN/akcję (24.03.2022) LINK

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 1Q’22. Raport w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 - 1FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 1Q’22. Raport w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 - 1

• Przychody spółki za 1Q’22 wyniosły 6,0 mln PLN i były o 20,1% r/r. Spadek przychodów w omawianym okresie był pochodną spadku przychodów z dotychczasowego portfolio gier o 29,9% r/r do kwoty 4,7 mln PLN. Premiery tytułów z końca 4Q’21 i 2021 r. oraz 1Q’22 nie miały istotnego, dodatniego wpływu na wielkość przychodów spółki.

• Należy zaznaczyć, że zgodnie z prowadzoną polityką, spółka nie odzwierciedliła w RZiS przychodów z przedpłat otrzymanych od kontrahentów na różne tytuły gier przed ich premierami, które zaksięgowane jako zaliczki otrzymane na dostawy i usługi w krótkoterminowych zobowiązaniach spółki. Wartość zaliczek otrzymanych na koniec marca’22 wyniosła ponad 7,2 mln PLN, przy czym część z nich zawierała także przedpłaty na poczet gier oferowanych przez sklep internetowy spółki pod linkiem www.forever-limited.com.

Reklama

• Spółka realizuje tytuły wymienione w harmonogramie premier, w tym kilku gier typu remake, a także tytuły jeszcze niezapowiedziane. Budżety obecnie produkowanych gier są znacznie wyższe niż w poprzednich latach. W opinii zarządu premiery tych gier będą miały istotny wpływ na wyniki spółki począwszy od 2Q’22.

• Koszty działalności operacyjnej spółki wzrosły o 20,2% r/r i wyniosły 6,1 mln PLN za 1Q’22. Wzrost kosztów operacyjnych spółki związany był ze wzrostem kosztów kosztem w wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych (łącznie o 58,9% r/r do kwoty 1,3 mln PLN), jako skutek wzrostu liczby zatrudnionych osób. Na wzrost kosztów operacyjnych w 1Q’22 miały także wzrost kosztów usług obcych (wzrost o 11,5% r/r do 4,4 mln PLN) na co wpłynął wzrost wydatków produkcję gier.

• Spółka utrzymuje wysokie tempo inwestycji w nowe tytuły, których premiery są zaplanowane na bieżący rok. Związany z tym faktem jest wzrost wartości stanu produktów o 70,7% r/r do kwoty 1,2 mln PLN za 1Q’22.

• EBIT spółki wyniósł 0,04 mln PLN za 1Q’22 wobec zysku operacyjnego 2,6 mln PLN osiągniętego w 1Q’21, natomiast zysk EBITDA był niższy o 87,9% r/r i wyniósł 0,3 mln PLN. • Zysk netto za 1Q’22 wyniósł 0,2 mln PLN i był niższy o 90,6% w porównaniu do zysku netto wypracowanego za 1Q’21.

• Po znaczącym wzroście kosztów operacyjnych w porównywanych okresach, rentowność operacyjna EBITDA spadła do 5,8% za 1Q’22 z wartości 37,8% za 1Q’21. Podobnie rentowność netto spółki spadła do 3,3% za 1Q’22 z wartości 28,2% za 1Q’21. • W 1Q’22 w spółce kontynuowane były prace w obszarze badań i rozwoju w zakresie usprawnienia narzędzi automatyzujących przenoszenie interfejsów użytkownika i renderowania grafiki w odpowiedniej jakości pomiędzy platformami gamingowymi różnych producentów i generacji. Ponadto opracowywany był autorski framework do tworzenia gier fabularnych opartych na sekwencjach filmów telewizyjnych.

Reklama

• Na koniec 1Q’22 spółka zatrudniała łącznie 59 osób, w tym 35 osób na umowę o pracę, 20 osób na podstawie umów cywilno-prawnych oraz 4 osoby na B2B.

• Spółka w związku ze wzrostem nakładów na nowe tytuły o większych budżetach zanotowała w omawianym okresie -2,9 mln PLN przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, a jej stan środków pieniężnych na koniec marca’22 wyniósł 1,8 mln PLN (-3 mln PLN q/q).

Komentarz BDM:

Wyniki Forever Entertainment są powyżej naszych oczekiwań, jednak w związku z faktem iż był to „przejściowy” okres bez ważnych premier, a premiera „The House of the Dead: Remake” wpłynie na odczyty 2Q’22 odbieramy je lekko pozytywnie. W 1Q’22 spółka na poziomie przychodów wypracowała 6,0 mln PLN (+20,1% r/r),. Za 79,2% tej pozycji odpowiadały przychody wygenerowane ze sprzedaży produktów (4,7 mln PLN – zgodne z naszymi oczekiwaniami), wynik ten został osiągnięty głównie z gier, które miały premiery przed 2021 rokiem („Cooking Simulator”, „Thief Simulator”, „Panzer Dragoon”, czy „Green Hell”). Resztę, czyli 1,2 mln PLN stanowiła zmiana stanu produktów (+96,2% q/q vs 0,6 mln PLN prognoza BDM) – spółka utrzymuje wysokie tempo inwestycji w nowe tytuły, których premiery są zaplanowane na bieżący rok. Należy zaznaczyć, że zgodnie z prowadzoną polityką, spółka nie odzwierciedliła w RZiS przychodów z przedpłat otrzymanych od kontrahentów na różne tytuły gier przed ich premierami, które zaksięgowane jako zaliczki otrzymane na dostawy i usługi w krótkoterminowych zobowiązaniach spółki. Wartość zaliczek otrzymanych na koniec marca’22 wyniosła ponad 7,2 mln PLN, przy czym część z nich zawierała także przedpłaty na poczet gier oferowanych przez sklep internetowy spółki. Budżety obecnie produkowanych gier są znacznie wyższe niż w poprzednich latach. W opinii zarządu premiery tych gier będą miały istotny wpływ na wyniki spółki począwszy od 2Q’22. Koszty działalności operacyjnej spółki wzrosły o 20,2% r/r i wyniosły 6,1 mln PLN za 1Q’22 (delikatnie niższe od naszych oczekiwań). Wzrost kosztów operacyjnych spółki związany był ze wzrostem kosztów kosztem w wynagrodzeń i ubezpieczeń społecznych (łącznie o 58,9% r/r do kwoty 1,3 mln PLN), jako skutek wzrostu liczby zatrudnionych osób. Na wzrost kosztów operacyjnych w 1Q’22 miały także wzrost kosztów usług obcych (wzrost o 11,5% r/r do 4,4 mln PLN) na co wpłynął wzrost wydatków produkcję gier. Spółka w 1Q’22 wypracowała 0,3 mln PLN EBITDA (-87,9% r/r) oraz 0,2 mln PLN zysku netto (-90,6% r/r.). FOR w związku ze wzrostem nakładów na nowe tytuły o większych budżetach zanotowała w omawianym okresie -2,9 mln PLN przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, a jego stan środków pieniężnych na koniec marca’22 wyniósł 1,8 mln PLN (-3 mln PLN q/q).

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 1Q’22. Raport w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 - 2FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 1Q’22. Raport w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 - 2

FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 1Q’22. Raport w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 - 3FOREVER ENTERTAINMENT: wyniki 1Q’22. Raport w ramach Giełdowego Programu Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 - 3

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama