Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ferro: rekomendacje, prognozy finansowe na II kw. 2022 oraz strategia. GPWPA 3.0

|
selectedselectedselected
Ferro: rekomendacje, prognozy finansowe na II kw. 2022 oraz strategia. GPWPA 3.0 | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Rekomendowane działanie

Utrzymujemy naszą krótkoterminową relatywną rekomendację Neutralnie i długoterminową Kupuj dla Spółki. Wyniki Grupy w II kw. 2022 powinny być dobre operacyjnie, lecz gorsze kw./ kw. i r/r z uwagi na wysoką bazę. Spodziewamy się przychodów/ zysku operacyjnego w wysokości 230 mln zł/ 26 mln zł w II kw. 2022P. Zysk netto będzie pod presją wyższego r/r kosztu kredytu i ujemnych różnic kursowych. Zysk netto II kw. ub. r wspierany był zaksięgowaniem odsetek i należności głównej w związku z wygraną sprawą z Urzędem Skarbowym (Spółka otrzymała 35 mln zł).

Ferro: rekomendacje, prognozy finansowe na II kw. 2022 oraz strategia. GPWPA 3.0 - 1Ferro: rekomendacje, prognozy finansowe na II kw. 2022 oraz strategia. GPWPA 3.0 - 1

 

Prognozy finansowe na II kw. 2022

Prognozujemy przychody Grupy w II kw. 2022 r. na 230 mln zł, więcej 5% r/r. Spodziewamy się rentowności operacyjnej Grupy w wysokości 11% w II kw. 2022 wobec 14% w II kw. 2021. Spadek rentowności powinien wynikać z wyższych r/r kosztów surowców i braku możliwości ich przełożenia na ceny produktów. Prognozujemy koszty finansowe netto na 6 mln zł wobec przychodów finansowych netto w wysokości 14 mln zł rok wcześniej (zaksięgowany zwrot odsetek z tytułu wygranej sprawy z urzędem Ferro skarbowym). Zakładamy znaczące ujemne różnice kursowe w II kw. 2022, podobnie do I kw. 2022. W konsekwencji prognozujemy ZN Grupy na 13 mln zł w II kw. 2022 vs 58 mln zł w II kw. 2021 (dodatni podatek dochodowy w wysokości 14 mln zł w II kw. 2021).

Reklama

Ferro: rekomendacje, prognozy finansowe na II kw. 2022 oraz strategia. GPWPA 3.0 - 2Ferro: rekomendacje, prognozy finansowe na II kw. 2022 oraz strategia. GPWPA 3.0 - 2

 

Prognozy finansowe

Utrzymujemy nasze oczekiwania finansowe dla Spółki na niezmienionym poziomie, jednak widzimy podniesione ryzyko ich realizacji, szczególnie w kolejnym roku. W I kw. 2023 Spółka ma uruchomić centrum logistyczne w Rumunii, które powinno być w pełni operacyjne w II kw. Powinno to zmniejszyć koszty transportu na rynki południowe oraz poprawić jakość obsługi klientów przyczyniając się do wzrostu sprzedaży. Spółce powinny też sprzyjać niższe ceny surowców (do 9 miesięcy przesunięcia między zamówieniem a sprzedażą) i koszty frachtów. Grupa powinna też zwiększyć swoje możliwości sprzedaży w obszarze źródeł ciepła. Jednak obawiamy się spadku popytu związanego z ogólną sytuacją gospodarczą i kondycją rynku mieszkaniowego, zwłaszcza w Polsce.

W 2021 r. sprzedaż baterii i akcesoriów/ armatury instalacyjnej/ systemów grzewczych (Termet i Tester) miała 47%/ 30%/ 20% udział w skonsolidowanych przychodach, a 46%/ 18%/ 16%/ 6%/ 4%/ 10% przychodów pochodziło z rynku polskiego/ rumuńskiego/ czeskiego/ słowackiego/ węgierskiego/ innych krajów. Eksport w segmencie grzewczym (

Popyt na produkty/ towary Spółki jest pochodną rozwoju rynku mieszkaniowego w regionie. W segmencie armatury instalacyjnej 55% popytu stanowi popyt odtworzeniowy, a 45% generują nowe inwestycje. W segmencie baterii i akcesoriów 80% popytu wynika z remontów, a 20% z nowych inwestycji mieszkaniowych. Dystrybucja towarów i produktów odbywa się poprzez kanał tradycyjny (66%) i nowoczesny (34%). Pozytywnie oddziałuje na Spółkę przesunięcie w czasie o około rok – 2 lata popytu pierwotnego w stosunku do budowy mieszkań. Dotąd skracane były cykle remontowe, jednak to może ulec zmianie.

Reklama

 

Koniunktura na rynku mieszkaniowym w Polsce i krajach ościennych pogarsza się. Według GUS w Polsce:

  • w 2020 r. oddano do użytku 222 tys. mieszkań, +7% r/r; rozpoczęto budowę 224 tys. mieszkań, -6% r/r; wydano pozwolenia na budowę 276 tys. mieszkań, +3% r/r,
  • w 2021 r. oddano do użytku 235 tys. mieszkań, +6% r/r; rozpoczęto budowę 277 tys. mieszkań, +24% r/r; wydano pozwolenia na budowę 341 tys. mieszkań, +23% r/r,
  • w I poł. 2022 r. oddano do użytku 109 tys. mieszkań, +4% r/r; rozpoczęto budowę 120 tys. mieszkań, -17% r/r; wydano pozwolenia na budowę 171 tys. mieszkań, -1% r/r.

 

Według CZSO w Czechach:

  • w 2021 r. oddano do użytku 35 tys. mieszkań, +1% r/r; rozpoczęto budowę 45 tys. mieszkań, +28% r/r; wydano pozwolenia na budowę 91 tys. mieszkań, +6% r/r,
  • w I kw. 2022 r. oddano do użytku 9 tys. mieszkań, +1% r/r; rozpoczęto budowę 11 tys. mieszkań, +28% r/r. Według CEICDATA w Rumunii:
  • w 2021 r. wydano 113 tys. pozwoleń na budowę, ok. 12% więcej r/r,
  • w I poł. 2022 r. wydano 49 tys. pozwoleń na budowę, ok. 4% mniej r/r.

 

Strategia

Ferro planowało aktualizację swojej strategii na II poł. 2022 roku i tego oczekujemy, choć w obecnej sytuacji zadanie to może być dla Spółki trudniejsze. Obecna strategia Spółki zakłada (i) osiągnięcie skonsolidowanych przychodów w wysokości 700 mln zł oraz skonsolidowanej EBITDA na poziomie 90 mln zł w 2023 r., (ii) roczne wydatki inwestycyjne poniżej 10 mln PLN do 2023 roku, oraz (iii) wskaźnik dług netto/ EBITDA poniżej 2,5x w latach 2018-23. Założenia te nie uwzględniają planów akwizycyjnych. Spodziewamy się podwyższenia wymienionych wcześniej celów i zapowiedzi nowych przejęć.

 

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama