Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ferro realizuje swoją strategie. Jak zakup Heating Polska wpłynie na wyniki spółki?

|
selectedselectedselected
Ferro realizuje swoją strategie. Jak zakup Heating Polska wpłynie na wyniki spółki?  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Ferro nabyło 100% udziałów w spółce z o.o. Heating Polska z siedzibą w Koninie za 9,65 mln zł. Przychody Heating Polska, po wyłączeniu transakcji, z Grupą Ferro wyniosły około 16 mln zł w 2022. Heating Polska ma dodatni stan środków pieniężnych pomniejszonych o zobowiązania finansowe. Nie jest to duża transakcja dla Ferro i o ile strategicznie może być korzystna, to w krótki okresie oceniamy ją neutralnie (bez istotnego wpływu na wyniki finansowe, naszym zdaniem).

Heating Polska to dostawca pomp ciepła na rynku polskim. Posiada w swojej ofercie pompy ciepła do ogrzewania budynków oraz do przygotowania ciepłej wody, współpracujące z nowoczesnymi systemami sterowania. Spółka prowadzi szkolenia dla profesjonalistów w obszarze wyboru i instalacji pomp ciepła. Współpracuje z siecią autoryzowanych serwisantów i dystrybutorów. Heating Polska współpracowała dotychczas z Grupą Ferro.

Akwizycja ta jest elementem realizacji założeń Strategii F1R2. Według Zarządu wesprze dalszy rozwój Grupy w segmencie odnawialnych źródeł energii pozwalając na zapewnienie kompleksowej oferty w obszarze ogrzewania. Zwiększy kompetencje Grupy w zakresie projektowania i doboru pomp ciepła oraz realizacji szkoleń. Zabezpieczy potrzeby Grupy w zakresie montażu i serwisu tych urządzeń.

Zobacz także: Sprawozdania finansowe spółki Ferro za ostatnie okresy. Jakie czynniki ryzyka i katalizatory wpływają na jej działalność?

 

Reklama

Ferro realizuje swoją strategie. Jak zakup Heating Polska wpłynie na wyniki spółki?  - 1Ferro realizuje swoją strategie. Jak zakup Heating Polska wpłynie na wyniki spółki?  - 1

 

Ostatnie wydarzenia

  1. Skonsolidowany raport za 2022: 30 marca
  2. Skonsolidowany raport za I kw. 2023: 29 maja
  3. Uruchomienie centrum logistycznego w Rumunii: I poł. 2023
  4. Akwizycja Heating Polska

 

Najbliższe wydarzenia

  1. Skonsolidowany raport za I poł. 2023: 27 września
  2. Skonsolidowany raport za III kw. 2023: 28 listopada

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama