Ferro nabyło 100% udziałów w spółce z o.o. Heating Polska z siedzibą w Koninie za 9,65 mln zł. Przychody Heating Polska, po wyłączeniu transakcji, z Grupą Ferro wyniosły około 16 mln zł w 2022. Heating Polska ma dodatni stan środków pieniężnych pomniejszonych o zobowiązania finansowe. Nie jest to duża transakcja dla Ferro i o ile strategicznie może być korzystna, to w krótki okresie oceniamy ją neutralnie (bez istotnego wpływu na wyniki finansowe, naszym zdaniem).
Heating Polska to dostawca pomp ciepła na rynku polskim. Posiada w swojej ofercie pompy ciepła do ogrzewania budynków oraz do przygotowania ciepłej wody, współpracujące z nowoczesnymi systemami sterowania. Spółka prowadzi szkolenia dla profesjonalistów w obszarze wyboru i instalacji pomp ciepła. Współpracuje z siecią autoryzowanych serwisantów i dystrybutorów. Heating Polska współpracowała dotychczas z Grupą Ferro.
Akwizycja ta jest elementem realizacji założeń Strategii F1R2. Według Zarządu wesprze dalszy rozwój Grupy w segmencie odnawialnych źródeł energii pozwalając na zapewnienie kompleksowej oferty w obszarze ogrzewania. Zwiększy kompetencje Grupy w zakresie projektowania i doboru pomp ciepła oraz realizacji szkoleń. Zabezpieczy potrzeby Grupy w zakresie montażu i serwisu tych urządzeń.
Zobacz także: Sprawozdania finansowe spółki Ferro za ostatnie okresy. Jakie czynniki ryzyka i katalizatory wpływają na jej działalność?
Ostatnie wydarzenia
- Skonsolidowany raport za 2022: 30 marca
- Skonsolidowany raport za I kw. 2023: 29 maja
- Uruchomienie centrum logistycznego w Rumunii: I poł. 2023
- Akwizycja Heating Polska
Najbliższe wydarzenia
- Skonsolidowany raport za I poł. 2023: 27 września
- Skonsolidowany raport za III kw. 2023: 28 listopada