#4Q’22. Spółka w 4Q zaraportowała 20,4mln PLN przychodów z dystrybucji (+18,7% r/r);
Komentarz:
#Sprzedaż. Dynamika sprzedaży w 4Q okazała się niższa od naszych oczekiwań o 8p.p. Trudno wskazać, które czynniki mogły o tym zadecydować, spośród poniższych: (1) słabsze makro – przesunięcie konsumpcji do bardziej podstawowych kategorii, przesunięcie rynku w kierunku formatów oferujących niższe punkty cenowe, (2) zeszłoroczna baza (spowolnienie pandemicznego popytu), (3) niższe promocje względem konkurencyjnych platform.
#MBNS. Zakładamy, że efekt mixu sprzedaży (wzrost udziału tekstyliów, na których generowana jest relatywnie wyższa marża niż na rowerach, trenażerach) będzie kompensował stopniową normalizację marży w poszczególnych kategoriach towarów.
#SG&A. Osłabienie dynamiki sprzedaży mogło pogorszyć ekonomię zamówienia (słabsza dynamika AOV i niższa konwersja zwiększające wskaźnik kosztów marketingu i logistyki). Dodatkowo w 4Q doszła nowa powierzchnia magazynowa. Niemniej jednak zakładamy, że wyniki 4Q na niższych linach powinny być dodatnie. #Płynność. Zakładamy, że spółka zwiększy jeszcze poziom zapasów na koniec roku (>80mln PLN , +25% r/ r) szczególnie, że na rynku słyszy się od transakcjach odsprzedaży towarów z racji pogorszenia rotacji i obawy o trudniejsze otoczenie rynkowe w ‘23. Spółka może wykorzystywać takie okazje rynkowe. Niemniej jednak sytuacja płynnościowa spółki pozostaje dobra. Zakładamy spływ należności związanych z transakcją nieruchomościową zgodnie z terminami i obniżenie tempa poszerzania kolekcji w tym roku. Spółka naszym zdaniem zakończy ten rok z gotówką netto.
#Outlook’23. Poza trudniejszym naszym zdaniem otoczeniem rynkowym w tym roku po ponad dwóch latach skokowego wzrostu popytu w segmencie leisure wynikom ciążyć będzie dalsza normalizacja MBNS (-0,6p.p. r/r) oraz wzrost kosztów stałych, w tym związanych z planowanym w 2Q otwarciem sklepu stacjonarnego w Warszawie i towarzyszącej temu wydarzeniu kampanii marketingowej. W konsekwencji pomimo oczekiwanego 30% wzrostu przychodów w tym roku, oczekujemy porównywalną r/r EBITDA (EV/EBITDA’23 13x) oraz 10% r/r spadek EBIT.