Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

DADELO. Oceniamy szacunkowe wyniki finansowe spółki

|
selectedselectedselected
DADELO. Oceniamy szacunkowe wyniki finansowe spółki | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

#4Q’22. Spółka w 4Q zaraportowała 20,4mln PLN przychodów z dystrybucji (+18,7% r/r);

DADELO. Szacunki 4Q’22: niższa od oczekiwań dynamika sprzedaży, dodatnie niższe linie, w sezonowo mało znaczącym kwartale [neutralne] - 1DADELO. Szacunki 4Q’22: niższa od oczekiwań dynamika sprzedaży, dodatnie niższe linie, w sezonowo mało znaczącym kwartale [neutralne] - 1

 

 

Komentarz:

Reklama

#Sprzedaż. Dynamika sprzedaży w 4Q okazała się niższa od naszych oczekiwań o 8p.p. Trudno wskazać, które czynniki mogły o tym zadecydować, spośród poniższych: (1) słabsze makro – przesunięcie konsumpcji do bardziej podstawowych kategorii, przesunięcie rynku w kierunku formatów oferujących niższe punkty cenowe, (2) zeszłoroczna baza (spowolnienie pandemicznego popytu), (3) niższe promocje względem konkurencyjnych platform.

#MBNS. Zakładamy, że efekt mixu sprzedaży (wzrost udziału tekstyliów, na których generowana jest relatywnie wyższa marża niż na rowerach, trenażerach) będzie kompensował stopniową normalizację marży w poszczególnych kategoriach towarów.

#SG&A. Osłabienie dynamiki sprzedaży mogło pogorszyć ekonomię zamówienia (słabsza dynamika AOV i niższa konwersja zwiększające wskaźnik kosztów marketingu i logistyki). Dodatkowo w 4Q doszła nowa powierzchnia magazynowa. Niemniej jednak zakładamy, że wyniki 4Q na niższych linach powinny być dodatnie. #Płynność. Zakładamy, że spółka zwiększy jeszcze poziom zapasów na koniec roku (>80mln PLN , +25% r/ r) szczególnie, że na rynku słyszy się od transakcjach odsprzedaży towarów z racji pogorszenia rotacji i obawy o trudniejsze otoczenie rynkowe w ‘23. Spółka może wykorzystywać takie okazje rynkowe. Niemniej jednak sytuacja płynnościowa spółki pozostaje dobra. Zakładamy spływ należności związanych z transakcją nieruchomościową zgodnie z terminami i obniżenie tempa poszerzania kolekcji w tym roku. Spółka naszym zdaniem zakończy ten rok z gotówką netto.

#Outlook’23. Poza trudniejszym naszym zdaniem otoczeniem rynkowym w tym roku po ponad dwóch latach skokowego wzrostu popytu w segmencie leisure wynikom ciążyć będzie dalsza normalizacja MBNS (-0,6p.p. r/r) oraz wzrost kosztów stałych, w tym związanych z planowanym w 2Q otwarciem sklepu stacjonarnego w Warszawie i towarzyszącej temu wydarzeniu kampanii marketingowej. W konsekwencji pomimo oczekiwanego 30% wzrostu przychodów w tym roku, oczekujemy porównywalną r/r EBITDA (EV/EBITDA’23 13x) oraz 10% r/r spadek EBIT.

 

Reklama

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama