#Szacunki 1Q’23: (1) Spółka zaraportowała w 1Q przychody na poziomie 28mln PLN (+45% r/r). (2) Oczekujemy stabilnej MBNS (30%), co w obecnym otoczeniu i na tle konkurentów (ponad 5p.p. r/r spadku MBNS w 2022 oraz 6p.p. r/r spadku w 4Q w Bike24) byłoby bardzo dobrym wynikiem. (2) Ponadto zakładamy, że DAD aktywnie „odbierała” nawis towaru z rynku z atrakcyjnym dyskontem. To w kontekście niższej podaży towarów od producentów powinno bronić DAD przed erozją MBNS w tym roku. Taką tezę potwierdza planowany głębszy spadek produkcji Shimano (outlook 2023 zakłada spadek przychodów o ~25% r/r). (3) Pomimo wysokiej dynamiki sprzedaży koszty realizacji strategii omnichannelowej ciążyć będą tegorocznym wynikom.
#Podsumowanie wyników 4Q’22. (1) Uwagę zwracała poprawa MBNS, ale przykryta większymi OPEX, chociaż część kosztów miała charakter jednorazowy. W tym obszarze najszybciej rosły koszty usług obcych (+70% r/r w ’22, standardowo marketing i logistyka, a dodatkowo przenosiny do nowego magazynu oraz część kosztów związanych z przygotowaniem do otwarcia wielkopowierzchniowego sklepu w Warszawie) i wynagrodzeń (+50% r/r w ‘22). (2) Płynność. OCF podobnie jak przed rokiem pod presją poszerzania kolekcji (zapasy +50% r/r na koniec 4Q’22), chociaż widoczne było wydłużenie terminów płatności wobec dostawców. Gotówka netto MSR 17 na koniec 4Q’22 10mln PLN. Nie zakładamy zadłużenia netto w DAD w tym roku, a raczej poprawy rotacji magazynu oraz dłuższych terminów płatności wobec dostawców (Spółka wyróżnia się na tle rynku pod względem wzrostu skali biznesu, co poprawia również jej pozycję negocjacyjną). Ponadto obraz płynności w 4Q jest sezonowo najsłabszy, a w kolejnych kwartałach przepływy, wspierane wyższą sezonowo sprzedażą i mniejszymi zakupami, powinny się poprawić. Szczególnie, że tempo wzrostu sprzedaży jest wciąż wysokie (w 1Q pomimo niesprzyjającej pogody przychody +45% r/r). (3) Podsumowując, w 4Q pozytywnie zaskoczyła MBNS i utrzymanie jej w okolicach 30% przy jednoczesnym dynamicznym wzroście sprzedaży, czego mieliśmy przedsmak w 1Q, powinno częściowo łagodzić wpływ wysokiej dynamiki wzrostu OPEX w tym roku. Podtrzymujemy, że tegoroczny EBIT będzie nieco groszy r/r, ale co ważniejsze na tym etapie rozwoju, Spółka powinna osiągnąć 45-50% wzrost sprzedaży r/r.
W modelu podnieśliśmy założenia dotyczące dynamiki wzrostu sprzedaży i MBNS, uwzględniliśmy również otwarcie sklepu w Warszawie, który powinien być w przyszłym roku na break-even przy obrotach >10mln PLN. Obniżyliśmy również RFR. Z racji powyższych zmian podnosimy TP oraz zalecenie inwestycyjne do KUPUJ.