Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX

|
selectedselectedselected
Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

#Szacunki 1Q’23: (1) Spółka zaraportowała w 1Q przychody na poziomie 28mln PLN (+45% r/r). (2) Oczekujemy stabilnej MBNS (30%), co w obecnym otoczeniu i na tle konkurentów (ponad 5p.p. r/r spadku MBNS w 2022 oraz 6p.p. r/r spadku w 4Q w Bike24) byłoby bardzo dobrym wynikiem. (2) Ponadto zakładamy, że DAD aktywnie „odbierała” nawis towaru z rynku z atrakcyjnym dyskontem. To w kontekście niższej podaży towarów od producentów powinno bronić DAD przed erozją MBNS w tym roku. Taką tezę potwierdza planowany głębszy spadek produkcji Shimano (outlook 2023 zakłada spadek przychodów o ~25% r/r). (3) Pomimo wysokiej dynamiki sprzedaży koszty realizacji strategii omnichannelowej ciążyć będą tegorocznym wynikom.

Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 1Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 1

 

#Podsumowanie wyników 4Q’22. (1) Uwagę zwracała poprawa MBNS, ale przykryta większymi OPEX, chociaż część kosztów miała charakter jednorazowy. W tym obszarze najszybciej rosły koszty usług obcych (+70% r/r w ’22, standardowo marketing i logistyka, a dodatkowo przenosiny do nowego magazynu oraz część kosztów związanych z przygotowaniem do otwarcia wielkopowierzchniowego sklepu w Warszawie) i wynagrodzeń (+50% r/r w ‘22). (2) Płynność. OCF podobnie jak przed rokiem pod presją poszerzania kolekcji (zapasy +50% r/r na koniec 4Q’22), chociaż widoczne było wydłużenie terminów płatności wobec dostawców. Gotówka netto MSR 17 na koniec 4Q’22 10mln PLN. Nie zakładamy zadłużenia netto w DAD w tym roku, a raczej poprawy rotacji magazynu oraz dłuższych terminów płatności wobec dostawców (Spółka wyróżnia się na tle rynku pod względem wzrostu skali biznesu, co poprawia również jej pozycję negocjacyjną). Ponadto obraz płynności w 4Q jest sezonowo najsłabszy, a w kolejnych kwartałach przepływy, wspierane wyższą sezonowo sprzedażą i mniejszymi zakupami, powinny się poprawić. Szczególnie, że tempo wzrostu sprzedaży jest wciąż wysokie (w 1Q pomimo niesprzyjającej pogody przychody +45% r/r). (3) Podsumowując, w 4Q pozytywnie zaskoczyła MBNS i utrzymanie jej w okolicach 30% przy jednoczesnym dynamicznym wzroście sprzedaży, czego mieliśmy przedsmak w 1Q, powinno częściowo łagodzić wpływ wysokiej dynamiki wzrostu OPEX w tym roku. Podtrzymujemy, że tegoroczny EBIT będzie nieco groszy r/r, ale co ważniejsze na tym etapie rozwoju, Spółka powinna osiągnąć 45-50% wzrost sprzedaży r/r.

Reklama

Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 2Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 2

 

W modelu podnieśliśmy założenia dotyczące dynamiki wzrostu sprzedaży i MBNS, uwzględniliśmy również otwarcie sklepu w Warszawie, który powinien być w przyszłym roku na break-even przy obrotach >10mln PLN. Obniżyliśmy również RFR. Z racji powyższych zmian podnosimy TP oraz zalecenie inwestycyjne do KUPUJ.

Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 3Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 3

Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 4Dadelo: Mocna dynamika pomimo słabej pogody, rozwój omnichannel poprawi UX  - 4

Reklama

 

 

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama