Wrocławska spółka informatyczna Brand24 opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał 2019 r. Zgodnie z wcześniejszymi zapewnieniami zarządu, Brand24 nie odczuła poważnych skutków ograniczenia przez Facebooka dostępu do danych, które zmusiły spółkę do wyłączenia usług analitycznych związanych z serwisami społecznościowymi Facebooka. Spółka poprawiła wyniki zarówno pod względem przychodów ze sprzedaży, jak i osiągniętego zysku, który okazał się najwyższym w historii spółki. Zauważalnie spadła jednak dynamika pozyskiwania nowych klientów.
Brand24 w trzecim kwartale 2019 r. osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 4,26 mln złotych, w porównaniu do 3,19 mln złotych rok wcześniej, co jest wzrostem o 33,5% r/r.
Skonsolidowany zysk netto wyniósł zaś 49 tys. złotych, w porównaniu do straty 140 tys. złotych rok wcześniej. Brand24 tym samym po raz pierwszy osiągnęło zysk kwartalny ze swojej działalności. EBITDA wyniosła 664 tys. złotych, w porównaniu do 410 tys. złotych rok wcześniej (wzrost o 62%).
Przychody ze sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach 2019 r. wyniosły 11,6 mln złotych, w porównaniu do 8,25 mln złotych rok wcześniej, co jest wynikiem lepszym o 40%. Strata netto wyniosła 17 202 złotych w porównaniu do 729 tys. złotych rok wcześniej.
Na koniec trzeciego kwartału Brand24 posiadał 3631 subskrybentów swojej usługi, co jest wzrostem o 102 klientów i 2,89% w ujęciu kwartalnym oraz o 28,34% w porównaniu do 2829 klientów rok wcześniej. Jest to zauważalny spadek dynamiki pozyskiwania nowych subskrybentów - w drugim kwartale spółka zanotowała wzrost liczby klientów o 5,9% kwartalnie oraz o 38,7% rocznie.
Brand24 oferuje autorskie narzędzie do monitoringu wzmianek, postów i zapytań w Internecie, działająca w modelu SaaS (ang. Software as a Service) i czerpiąca dochody z planów subskrypcyjnych swoich klientów. Z usług spółki korzystają firmy i instytucje z całego świata. Pod koniec 2018 r. Brand24 miał 3096 aktywnych klientów, zaś rok wcześniej (grudzień 2017 r. było to 2196 klientów. Spółka debiutowała na NewConnect 30 stycznia 2018 r., zamykając pierwszą sesję na kursie 47,8000 PLN, wyznaczając historyczne szczyty w marcu zeszłego roku z wyceną 58,0000 PLN za akcję.
Na piątkowej sesji kurs Brand24 wynosi 21,8000 PLN, co jest wzrostem o 3,81%.