Zgodnie z naszymi szacunkami poziom tantiem wyniósł 1,9 mln PLN, a relacja tantiem z gier F2P do przychodów z tego segmentu pomniejszonych o UA spadła z 12,8% w 4Q’23 do 12,7% w 1Q’24. Sumarycznie koszt własny sprzedaży wyniósł 3,2 mln PLN (-10% q/q) i był delikatnie niższy od naszych założeń. Z drugiej strony koszty SG&A (16,1 mln PLN; +33% q/q) odchyliły się in minus od naszych założeń. W efekcie wynik na poziomie skoryg. EBITDA wyniósł 9,6 mln PLN (+67,4% r/r) i był zbliżony do naszych oczekiwań. W obszarze działalności finansowej wpływ z odsetek został skompensowany różnicami kursowymi. Finalny skoryg. zysk netto w 1Q’24 wyniósł 7,6 mln PLN (+72,5% r/r) i był zgodny z przedstawionymi wcześniej szacunkami.
Na przestrzeni 1Q’24 obniżeniu q/q uległy nakłady na produkcję gier do 6,3 mln PLN (-8% q/q), co jest poziomem delikatnie przekraczającym nasze założenia. Pragniemy zauważyć, iż na przestrzeni omawianego okresu zwiększeniu uległ poziom zatrudnienia o 7% q/q do 110. Spółka dokonała również waloryzacji wynagrodzenia o ok. 5-7%. Na koniec marca’24 Artifex był w posiadaniu 32,9 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (bez transakcji FX = 2,0 mln PLN; +7,7 mln PLN q/q). Pragniemy zauważyć, że jest to poziom wyższy o 3,5 mln PLN niż prezentowany przy okazji szacunkowych wyników.
Pierwszy raz w swojej historii spółka podzieli się z akcjonariuszami wypracowanymi zyskami w postaci skupu akcji, co jest zgodne z ostatnimi zapowiedziami CEO. Mimo iż, kwota przeznaczona na ten cel = 4 mln PLN (payout ratio = 16%; DY= 1,4%) jest niższa od naszych oczekiwań z ostatnich rekomendacji (7,5 mln PLN; prawdopodobnie jest to związane z chęcią utrzymania większego buforu bezpieczeństwa, a co ma związek m.in. z ostatnimi anomaliami dot. kosztu pozyskiwania użytkownika) doceniamy decyzję spółki. Konferencja dzisiaj o 14:00.
- Spółka w 1Q’24 wypracowała 27,5 mln PLN przychodów (+72,7% r/r) – z czego HOPY 2,5 mln PLN (-18,2% r/r), F2P 25,0 mln PLN (+95,1% r/r) - w tym „Bladebound” = 0,2 mln PLN (-60% r/r), „Unsolved” = 24,7 mln PLN (+101,6% r/r; 4,6 mln PLN z reklam), a resztę 0,1 mln PLN gry premium (-36,0% r/r).
- W 1Q’24 koszty wytworzenia sprzedanych usług sięgnęły 3,2 mln PLN (+44,4% r/r, -10,3% q/q): tantiemy = 1,9 mln PLN (+91,0% r/r, -2,1% q/q), amortyzacja = 1,1 mln PLN (-0,5% r/r, -8,4% q/q).
- W omawianym okresie grupa rozpoznała 1,9 mln PLN kosztów ogólnego zarządu (+36,0% r/r, -18,4% q/q – z czego 0,2 mln PLN stanowiły niegotówkowe koszty programu motywacyjnego) oraz 14,2 mln PLN kosztów sprzedaży (+74,2% r/r, +46,0% q/q) – z czego 13,9 mln PLN dotyczy UA (+74,2% r/r, +47,0% q/q).
- W 1Q’24 EBITDA wyniosła 9,4 mln PLN (+76,6% r/r), skoryg. EBITDA sięgnęła 9,6 mln PLN (+67,4% r/r; 0,2 mln PLN kosztów związanych z programem motywacyjnym).
- Przychody finansowe sięgnęły 0,4 mln PLN (całość dotyczy odsetek od lokat o obligacji). Koszty finansowe wyniosły 0,5 mln PLN (z czego 0,4 mln PLN dotyczy aktualizacji wartości inwestycji – wyceny transakcji FX).
- W omawianym okresie na poziomie skoryg. zysku netto spółka wypracowała 7,6 mln PLN (+72,5% r/r).
- W 1Q’24 CF operacyjny wyniósł 1,1 mln PLN, CF inwestycyjny = -4,3 mln PLN, CF finansowy = -0,3 mln PLN. Na koniec marca’24 spółka miała 32,9 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (bez transakcji FX; +7,7 mln PLN q/q).
- Na koniec marca’24 aktywowane koszty gier wyniosły 54,4 mln PLN (+5,2 mln PLN q/q vs 5,7 mln PLN w 4Q’23), z czego 54,2 mln PLN dotyczą gry w trakcie produkcji F2P (+6,3 mln PLN q/q vs +5,7 mln PLN w 4Q’23) – 12,3 mln PLN „Unsolved” (+1,9 mln PLN q/q vs +2,4 mln PLN w 4Q’23), 22,6 mln PLN Nowa gra RPG (+3,6 mln PLN q/q vs +3,6 mln PLN w 4Q’23), 17,1 mln PLN projekty badawczo rozwojowe (+0,1 mln PLN q/q).
- Nakłady inwestycyjne na produkcję gier = 6,3 mln PLN (+40,1% r/r, -7,9% q/q).
- Wzrost liczby pracowników q/q o 7% do 110 w 1Q’24 (vs 103 w 4Q’23).
- „Unsolved” – w 1Q’24 kontynuowano prace nad rozwojem obecnej wersji gry, m.in. zwiększając liczbę tytułów dostępnych w aplikacji do 45, z 43 na koniec 2023 r., wdrażając i optymalizując mechaniki i funkcjonalności. Równolegle kontynuowane są prace nad rozbudową Unsolved o metagrę, czyli o warstwę dodającą zaangażowanym graczom dodatkowe mechaniki rozgrywki, zwiększając potencjał gry do monetyzacji.
- Nowa gra RPG - w minionym kwartale projekt był realizowany zgodnie z harmonogramem. Prace koncentrowały się na rozszerzaniu contentu i mechanik gry. Harmonogram rozwoju gry zakłada przeprowadzenie kolejnych testów w graczami w połowie 2024 r. Przy założeniu pozytywnej weryfikacji projektu reveal gry oraz start działań marketingowych planowane są na 2H’24.
- Skup akcji – spółka przeznaczy 4 mln PLN z zysku netto za 2023 na skup akcji.
- Gry HOPA – łącznie na koniec marca’24 54 gry z portfolio Artifex Mundi było dostępnych na co najmniej dwóch platformach konsolowych (+2 q/q).
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>