Komentarz BDM:
Sezonowa poprawa otoczenia rynkowego (spadek CPI) umożliwiła spółce ponowne podniesienie budżetów marketingowych na „Unsolved” (13,9 mln PLN; +74% r/r, +47% q/q), co przełożyło się na dalszą progresję przychodów tej aplikacji w 1Q’24 do poziomu 24,7 mln PLN (+102% r/r; +19% q/q).
Całościowo na poziomie przychodów Artifex w omawianym kwartale wypracował 27,5 mln PLN (+72,7% r/r; +17,8% q/q), z czego za 90% odpowiadał segment F2P generując 24,7 mln PLN (+101,6% r/r, +19,5% q/q). Monetyzacja „Bladebound” ustabilizowała się na poziomie ok. 0,2 mln PLN (-57,2% r/r, +13,2% q/q). Dzięki systematycznemu portowaniu kolejnych gier, na zadawalającym poziomie utrzymywały się przychody z segmentu gier HOPA, które w 1Q’24 wyniosły 2,6 mln PLN (9,5% całości; +10% q/q). Obszar gier premium dołożył od siebie skromne 0,1 mln PLN (o 34,9% mniej r/r).
W omawianym okresie, poprawa generowanych wyników przez „Unsolved” przełożyła się na zwiększenie poziomu wypłacanych przez spółkę tantiem. Jednakże ponowne podniesienie nakładów na UA przyczyniło się do spadku poziom tego kosztu w relacji do przychodów. W związku ze zwiększeniem zatrudnienia i waloryzacją wynagrodzeń (ok. 5-7%) podwyższeniu uległ poziom nakładów na produkcję gier oraz amortyzacja. Mając powyższe na uwadze, szacujemy, że spółce w 1Q’24 udało się osiągnąć znaczącą progresję wyników i wypracować rekordowy poziom skoryg. EBITDA równy 9,7 mln PLN (+70% r/r). W obszarze działalności finansowej oczekujemy, że wpływ z odsetek został skompensowany różnicami kursowymi. W naszych prognozach, zakładamy, że spółce w 1Q’24 udało się wypracować 7,2 mln PLN skoryg. zysku netto (+64% r/r).
Pozytywnie odbieramy miniony, rekordowy kwartał. Oczekujemy, że kolejne okresy za sprawą dalszej poprawy monetyzacji „Unsolved” przyniosą kontynuację tego trendu.
Zobacz także: Grupa Kapitałowa LUG w 2023 roku: historyczne przychody efektem skrupulatnie realizowanej strategii
Prowadzone projekty:
- „Unsolved” – zarząd oczekuje dalszych wzrostów przychodów w kolejnych kwartałach 2024 r. oraz wzrostu LTV aplikacji o 20-30% (od początku tego roku wzrost o niskie kilkanaście %).
- „Unsolved” metagra - zamknięto koncepcję metagry i wkroczono w produkcję. Na przełomie 2024/25 będą miały miejsce pierwsze testy z graczami. Pełna implementacja, optymalizacja i wdrożenie live-ops nastąpi w 2025 r. Zdaniem spółki metagra jest w stanie potencjalnie zapewnić wzrost LTV o ponad 100%.
- Nowa gra RPG – gra znajduje się w zaawansowanej produkcji. Pod koniec 2Q’24 ruszy kolejna runda testów z graczami. Pierwsze działania marketingowe rozpoczną się pod koniec 4Q’24.
Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0
Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)! Obserwuj FXMAG>>