Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Alphabet prezentuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Czy koronawirus zaszkodzi Google?

|
selectedselectedselected
Alphabet prezentuje wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Czy koronawirus zaszkodzi Google? | FXMAG
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

28 kwietnia macierzysta spółka Google – Alphabet przedstawiła wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Były one wyższe niż przed rokiem. Zaskoczyły także analityków z Wall Street.

 

28 kwietnia po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Alphabet, który jest spółką-matką Google, opublikował wyniki finansowe za I kwartał 2020 r. Przychody wyniosły 41,16 mld USD wobec 36,34 mld USD w analogicznym okresie ubiegłego roku, co stanowi wzrost o 13% rok do roku. Okazały się one też wyższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 40,29 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 9,87 USD. Dla porównania przed rokiem spółka miała 9,50 USD zysku na akcję. Analitycy spodziewali się jeszcze więcej – 10,33 USD na akcję.

Biznes chmurowy przyniósł spółce przychody w wysokości 2,78 mld USD. Przychody z reklam w YouTube wyniosły 4,04 mld USD. Koszty pozyskania ruchu wyniosły 7,45 mld USD.

Segment inne przychody, obejmujące takie urządzenia jak telefony Pixel, a także produkty chmurowe, przyniósł spółce 4,44 mld USD w porównaniu do 3,62 mld USD w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Spółki Waymo i Verily przyniosły Alphabetowi 135 mln USD przychodów w porównaniu ze 170 mln USD rok wcześniej.

Reklama

Największa spółka zależna Alphabetu – Google również dała powody do zadowolenia. Łączne przychody Google z reklam wzrosły do 33,76 mld USD z poziomu 30,59 mld USD rok wcześniej.

Jak do tej pory zazwyczaj firmy z branży turystycznej przeznaczały duże nakłady finansowe na reklamy w Google. Jednak przypuszcza się, że drugi kwartał może być mniej korzystny dla spółki, gdyż w obecnej sytuacji związanej z pandemią koronawirusa, wiele firm wycofuje się z reklam, co było już widoczne pod koniec pierwszego kwartału.

Alphabet też zaczął obniżać koszty swej działalności. W ubiegłym tygodniu informowano, że spółka zmniejszy budżet marketingowy o połowę, zawieszając jednocześnie niektóre elementy swej działalności.

Dyrektor finansowy spółki – Ruth Porat w swym oświadczeniu podsumowała wyniki następującymi słowami: „Wyniki były mocne w czasie pierwszych dwóch miesięcy kwartału, ale w marcu doświadczyliśmy znaczącego spowolnienia przychodów. Koncentrujemy się na większej wydajności, jednocześnie kontynuując inwestowanie w długoterminowe okazje.”

Wyniki finansowe spółki ucieszyły inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Alphabet (GOOGL) wzrósł o 4%.

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Tatiana Pasich

Tatiana Pasich

Absolwentka psychologii oraz finansów i rachunkowości, redaktor portalu FXMAG.


Tematy

Reklama
Reklama