Trwa sezon wyników największych amerykańskich spółek. W ostatnim czasie poznaliśmy wyniki Alphabetu – macierzystej spółki Google. W tym samym czasie wyniki opublikował też Microsoft. Wyniki obu gigantów nie wzbudziły entuzjazmu inwestorów.
Wyniki Alphabetu (Google) rozczarowały rynek
25 października we wtorek po zakończeniu sesji na amerykańskim rynku Alphabet opublikował wyniki finansowe za III kwartał 2022 r. Przychody wyniosły 69,09 mld USD wobec 65,12 mld USD w analogicznym okresie poprzedniego roku, co stanowi wzrost o 6% rdr. Okazały się one jednak niższe od szacunków analityków z Wall Street, którzy spodziewali się przychodów na poziomie 70,58 mld USD.
Zysk osiągnięty przez spółkę był natomiast niższy niż rok wcześniej. W minionym kwartale Alphabet wypracował zysk netto w wysokości 13,91 mld USD wobec 18,94 mld USD przed rokiem, co stanowi spadek o 26,5%. Zysk na akcję wyniósł 1,06 USD w porównaniu do 1,40 USD rok wcześniej. Okazał się też niższy od oczekiwań analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 1,25 USD.
Przychody z YouTube wyniosły 7,07 mld USD. Tymczasem konsensus analityków zakładał 7,42 mld USD. Przychody z Google Cloud natomiast okazały się zbliżone do szacunków analityków i wyniosły 6,9 mld USD.
Wyniki ogromnego konglomeratu rozczarowały inwestorów. W notowaniach posesyjnych kurs akcji Alphabetu spadł o ponad 5%.
Notowania Alphabetu w okresie 1 roku
Wyniki Microsoftu też nie zachwyciły inwestorów
W tym samym czasie swe wyniki kwartalne opublikował też gigant informatyczny Microsoft. Przychody wyniosły 50,1 mld USD i były wyższe o 11% niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Przewyższyły też oczekiwania analityków z Wall Street na poziomie 49,61 mld USD.
Zysk netto natomiast był niższy o 14% rdr i wyniósł 17,6 mld USD. Zysk na akcję wyniósł 2,35 USD. Wynik ten okazał się wyższy od szacunków analityków, którzy spodziewali się zysku na akcję na poziomie 2,30 USD.
Przychody z segmentu Intelligent Cloud, obejmującego publiczną chmurę Azure, Windows Server, SQL Server oraz usługi dla przedsiębiorstw, wyniosły 20,33 mld USD. Jest to wzrost o 20% rdr. Konsensus analityków zakładał przychody z tego segmentu na poziomie 20,36 mld
USD.
Przychody z Azure wzrosły o 35% względem poprzedniego kwartału. Poprzednio wzrost ten wynosił 40%. Analitycy spodziewali się, że w tym kwartale wyniesie ponad 36%.
Segment “Productivity and Business Processes”, obejmujący licencje Microsoft 365, LinkedIn i Dynamics, przyniósł spółce przychody w wysokości 16,47 mld USD, co stanowi wzrost o 9% rdr. Okazały się one wyższe od konsensusu analityków na poziomie 16,13 mld USD.
Przychody z segmentu “More Personal Computing”, obejmującego Windows, Xbox, Surface i reklamy, były nieco niższe niż przed rokiem i wyniosły 13,33 mld USD. Jednocześnie okazały się nieco wyższe od szacunków analityków na poziomie 13,12 mld USD.
"In a world facing increasing headwinds, digital technology is the ultimate tailwind. " – Satya Nadella
— Micros????ft (@Microsoft) October 25, 2022
Read the full Microsoft’s Q1 earnings release here: https://t.co/7a6jVsuOn9
Note about Forward-Looking Statements: https://t.co/4wiTg4ri0k
Mimo całkiem dobrych wyników kwartalnych, w notowaniach posesyjnych kurs akcji Microsoftu spadł o prawie 2%. Od początku roku akcje spółki zaliczyły spadek o 26%, podczas gdy główny indeks amerykańskiej giełdy S&P 500 stracił 19%.
Notowania Microsoftu w okresie 1 roku