Ostatnia rekomendacja BDM: KUPUJ z ceną docelową 39,2 PLN/akcję (19.05.2023) LINK
1Q’23 był dla spółki bardzo udany pod względem przychodów (+20,3% r/r) i marży brutto na sprzedaży (62,7% vs 62,0% rok wcześniej). Szczególnie dobrze radziła sobie sprzedaż internetowa, która wg miesięcznych danych sprzedażowych wyniosła rekordowe 13,3 mln PLN.
Na poziomie kosztów operacyjnych 1Q’22 stanowi wysoką bazę. Był on ostatnim kwartałem przed skokowym wzrostem kosztów sprzedaży, mimo to spółka zanotowała istotny wzrost zysku operacyjnego (+54,2% r/r). Spółka skupia się na oszczędnościach i poprawie rentowności. Zostały wdrożone projekty automatyzacji i optymalizacji procesów, co ma pozwolić na zwiększenie efektywności bez zatrudniania dodatkowego personelu.
Spółka zredukowała poziom zapasów o ok. 3 mln PLN k/k, co oceniamy pozytywnie, biorąc pod uwagę wysoką, jak na 1Q, marżę brutto ze sprzedaży. Docelowo w całym 2023 r. spółka zamierza zmniejszyć poziom zapasów o kilkanaście mln PLN. Wzrost marży może być efektem zmiany polityki w zakresie wyceniania towaru – aktualnie ceny naklejane są w sklepie, a nie na etapie produkcji. Ma to ograniczyć ryzyko kursowe oraz kosztów transportu.
Komentarz BDM: Wyniki 1Q’23 okazały się niższe od naszych prognoz. Było to spowodowane głównie niedoszacowaniem kosztów sprzedaży oraz zwiększonymi kosztami pozostałej działalności. Koszty ogólnego zarządu wzrosły wraz z pozostałymi przychodami operacyjnymi, dlatego spodziewamy się, że było to spowodowane większymi nakładami oraz dofinansowaniem na projekt RFiD. Zysk netto wyniósł 0,2 mln PLN, co oznacza spadek względem poprzedniego roku o -90,7%. Należy jednak pamiętać, że w tamtym okresie wystąpił zysk ze zbycia akcji własnych w wysokości ok. 2,5 mln PLN, co znacznie zniekształciło obraz 1Q’22. Wyniki 1Q’23 oceniamy lekko negatywnie – na poziomie zysku operacyjnego spodziewaliśmy się większych wzrostów względem analogicznego okresu 2022 r. Dynamika wzrostu kosztów wyhamowuje, dlatego podtrzymujemy nasze średnio- i długoterminowe założenia, opisane w ostatniej rekomendacji (link). Zwracamy uwagę, że 1Q historycznie był najsłabszym okresem w roku dla spółki pod względem sprzedaży oraz jednym ze słabszych pod względem marż.