Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wzmożenie wydatków wakacyjnych e-commerce w lipcu

|
selectedselectedselected
Wzmożenie wydatków wakacyjnych e-commerce w lipcu  | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W okresie wakacji 2022 szczytowe wydatki internetowe na podróż i transport przypadły na tydzień 10-16 lipca[1] i były prawie 2-krotnie większe, niż w pierwszym tygodniu roku oraz ponad 2-krotnie większe, niż w najsłabszym pod tym względem okresie z przełomu lutego i marca. Wydatkowe wzmożenie wakacyjne jest znacznie silniejsze niż w okresie ferii zimowych, przerwy świątecznej czy majówki.

Wzmożenie wydatków wakacyjnych e-commerce w lipcu  - 1Wzmożenie wydatków wakacyjnych e-commerce w lipcu  - 1

 

W szczycie wakacji w ramach płatności e-commerce dominują wydatki na biura podróży i agencje turystyczne oraz na hotele i apartamenty. Zakup biletów lotniczych stanowi tyle co wydatki na bilety na koleje dalekobieżne.

Zobacz także: Czas na wakacje … kto i ile płaci za nie przez internet?

 

Wydatki e-commerce na podróże i transport zawierają

  • wydatki stricte związane z wakacjami (na dojazd i zakwaterowanie z/bez wyżywienia, wydatki związane z podróżą – np. ubezpieczenia oraz inne wydatki na atrakcje turystyczne i transport w miejscu pobytu),
  • wydatki związane z transportem w ramach codziennego życia w miejscu zamieszkania (lokalny transport, taxi, wyżywienie dostarczane taxi).
Reklama

Do wydatków wakacyjnych zaliczyliśmy te kategorie wydatków na podróże i transport, których fluktuacja wykazuje wyraźne wzmożenie wakacyjne (czyli w szczycie wakacji były większe o co najmniej 30% niż w najsłabszym 2-tygodniowym okresie poprzedzającym wakacje, tj. od lutego do kwietnia). Kryterium tego nie spełniły płatności za transport lokalny, kolej regionalną[2] i przejazdy taksówkami, gdyż ich wzmożenie wakacyjne było niewielkie, więc bliżej im do usług codziennego życia niż do stricte wakacyjnych wydatków.

Okres wakacyjny uwzględniający początek i koniec wzmożenia rozpoczyna się w maju i kończy wraz z rozpoczęciem roku szkolnego (łącznie 4 miesiące).

Wzmożenie wydatków wakacyjnych e-commerce w lipcu  - 2Wzmożenie wydatków wakacyjnych e-commerce w lipcu  - 2

 

 

  1. Ze względu na znaczne wahania wydatków w ciągu tygodnia ujęcie 7-dniowe ułatwia obserwowanie tendencji

  2. Zwiększenie pod koniec wakacji wydatków na kolej regionalną wiąże się z zakupem biletów na przejazdy w roku szkolnym

 

Reklama

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: "Puls Konsumenta. Analizy Konsumenckie. Czas na wakacje ... kto i ile płaci za nie przez internet?", którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama