Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Czas na wakacje … kto i ile płaci za nie przez internet?

|
selectedselectedselected
Czas na wakacje … kto i ile płaci za nie przez internet? | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Drugi tydzień lipca to tydzień największych wydatków e-commerce na wakacje. Dominują wydatki na biura podróży i agencje turystyczne, hotele i apartamenty, bilety lotnicze i kolejowe, aczkolwiek szczyt średniego wydatku i szczyt natężenia liczby konsumentów w każdej z tych kategorii oddzielnie przypada na inny okres.

Zobacz także: Ile kosztuje apartament w nadmorskim kurorcie? Okres żniw dla branży zakwaterowania w pełni

 

 

W ramach trzech głównych kategorii wydatkowych widzimy trzy fale konsumentów e-commerce: najwcześniej decydują się na zakup biletów lotniczych (szczyt tuż po weekendzie majowym), następnie dokonują rezerwacji hoteli i apartamentów (szczyt w drugim tygodniu lipca), a dopiero później kupują wakacje z biurem podróży (szczyt dopiero w połowie sierpnia).

Największe przeciętne wydatki e-commerce na wakacje ponoszą osoby w wieku 35-44, ale bardziej liczni są młodsi konsumenci (25-34), więc to ich wydatki mają największy udział. Wydatki starszych pokoleń odgrywają mniejszą rolę głównie ze względu na malejącą z wiekiem aktywność e-commerce. Im starsi konsumenci tym bardziej wygodni – chętniej kupują wakacje z biurem podróży lub lot samolotem w dalsze zakątki.

Reklama

Oprócz wieku najsilniejszym czynnikiem różnicującym poziom i strukturę wydatków są dochody konsumentów. Wraz z dochodem rośnie odsetek konsumentów e-commerce decydujących się na wakacje (opłacone przez internet) i średnia kwota wydatków. To wyższe dochody konsumentów powodują, że większy dostęp do droższych wakacji obserwujemy w wielkich aglomeracjach miejskich czy w najbogatszych województwach.

Wakacje to z reguły wyjazd z rodziną. Chociaż niełatwo powiązać wydatki wakacyjne e-commerce z pełnym składem ekipy podróżników, z naszych szacunków wynika, że rodziny z 1-2 dzieci mogą częściej pozwolić sobie na wakacje i wydać na nie więcej pieniędzy.

Niektórzy z nas mają już przyzwoitą opaleniznę, inni dopiero o niej marzą lub planują ciekawe wycieczki. Zanim poddamy się słońcu i ruszymy na spotkanie z naturą, wakacje trzeba zaplanować i opłacić. Przyjrzeliśmy się właśnie tym wydatkom wakacyjnym, które zostały zrealizowane przez internet w 2022 roku. Pokazaliśmy ich natężenie w ciągu roku w podziale na główne kategorie wydatkowe, a w okresie maj-sierpień - uwzględniając wiek konsumentów, ich dochody, miejsce zamieszkania i liczbę dzieci.

 

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: "Puls Konsumenta. Analizy Konsumenckie. Czas na wakacje ... kto i ile płaci za nie przez internet?", którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Reklama

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama