Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Socialcommerce– nowe pole rywalizacji e-sklepów

|
selectedselectedselected
Socialcommerce– nowe pole rywalizacji e-sklepów | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Dwie godzinny dziennie – tyle w mediach społecznościowych spędza średnio polski internauta. Firmy mają więc sporo czasu na przekonanie go do zakupu. Socialcommerce, czyli sprzedaż bezpośrednia w social media, dynamicznie się rozwija, zwłaszcza w dobie pandemii. W 2020 r. w Stanach Zjednoczonych jej wartość wzrosła o 38%– to prawie dwukrotnie więcej niż zakładano na początku roku. Jak zatem zmieniła się rolamediów społecznościowych w e-zakupach?

Zakupy na jedno kliknięcie

W Polsce są już prawie 22 mln użytkowników Facebooka i 8,5 mln Instagrama. Dwie najliczniejsze grupy to osoby w wieku 25-34 oraz 18-24 lat. Młodzi konsumenci z pomocą mediów społecznościowych odkrywają nowe treści i produkty. Nie chcą jednak opuszczać aplikacji i przełączać się między stronami, żeby dokonać zakupu. Socialcommerce skraca ścieżkę zakupową do kilku kliknięć i zmienia cykl sprzedaży. Metoda ta skupia się na aktywnym docieraniu do klientów na wczesnym etapie decyzji zakupowej, zamiast czekać aż sami trafią na stronę internetową e-sklepu.

Funkcjonowanie samego sklepu internetowego to już za mało, żeby odpowiedzieć na wszystkie potrzeby klientów. Użytkownicy błyskawicznie przyzwyczają się dowygody i przyjemnej ścieżki zakupowej. Chcą też jak najszybciej znaleźć to, czego szukają.Facebook czy Instagram pozwalają dotrzeć do nowych klientów, zainspirować i wykreować potrzebę poprzez siatkę poleceń, lifestyle’owe rekomendacje, reklamy oraz szybki dostęp do zakupów. W aplikacji Instagram sprzedawcy mogą już zamieniać przycisk „lubię to” na „kup”– wskazuje Matthieu Bondu, Country Manager na Polskę w PrestaShop, platformie e-commerce która umożliwia tworzenie i rozwijanie e-sklepów.

Nowa rola social mediów

Obok zaufania jednym z głównych filarów e-biznesu pozostają doświadczenia zakupowe. Znacznie poprawia je budowanie relacji, stały kontakt i interakcje możliwe dzięki mediom społecznościowym oraz komunikatorom. W angażowaniu klientów pomagają także dane dotyczące potrzeb i nawyków – funkcja Facebook Piksel zapewnia analizowanie działań użytkowników. Informacje o ruchu na stronie, przeglądanych produktach i stronach mogą być wykorzystywane do mierzenia kampanii reklamowych i docierania np. do osób, które porzuciły swój koszyk zakupowy.

Reklama

Nie oznacza to jednak, że właściciele e-sklepów muszą zostać specjalistami ds. social media. Dostępne są narzędzia, które integrują wszystkie funkcje i konta na Facebooku czy Instagramie ze stroną internetową. Cały katalog produktów jest importowany do platformy mediów społecznościowych za pomocą kilku kliknięć, a potem na bieżąco automatycznie synchronizowany z dostępnością w e-sklepie. Połączenie wtyczki Messengera ze stroną ułatwia bieżący kontakt z klientem. Narzędzia optymalizują także kampanie promocyjne czy zwiększanie widoczności sklepu. Takie rozwiązanie wprowadziła niedawno najpopularniejsza platforma e-commerce w Polsce − PrestaShop.

E-commerce w mediach społecznościowych ulega transformacji.Dotąd służyły one głównie do komunikacji, budowania zasięgów oraz kreowania wizerunku marki. Coraz częściej stają się też jednak bezpośrednim kanałem sprzedaży. Klienci oczekują coraz większej interakcji z markami, kluczowa jest też aktualność oferty. Jeśli użytkownik po kliknięciu w produkt na Facebooku dowie się, że nie jest on dostępny, zniechęci się do zakupów. Ważne jest więc zintegrowanie wszystkich kanałów: e-sklepu i social mediów oraz automatyzacja działań, np.aktualizowania dostępności i ceny produktów.Marki, które do tej pory w mediach społecznościowych dbały jedynie o komunikację i wizerunek, powinnyszybko dopasować się do nowych potrzeb użytkowników i potencjalnych klientów – podsumowuje Matthieu Bondu.

O firmie PrestaShop

PrestaShop jest wiodącą platformą e-commerce w Europie i Ameryce Łacińskiej, która umożliwiastworzenie własnego sklepu internetowego i rozwijanie go zgodnie z przyjętą strategią. Bazując na modelu open source PrestaShop pozwala każdemu sprzedawcy prowadzić e-sklep z dowolnego miejsca na świecie. Rozwiązanie jest w pełni konfigurowalne i dostosowane do potrzeb każdego rynku. Działa w 300 000 sklepów, których łączna sprzedaż osiągnęła ponad 22 miliardów euro w 2020 roku. Na całym świecie co 4 minuty na platformie PrestaShop powstaje nowy sklep internetowy, każdy z nich opowiada inną historię. W Polsce ponad 25 000 e-sklepów, czyli ok.25% wszystkich sklepów internetowych obsługiwanych jest przez PrestaShop.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe

Wiadomości prasowe, dostarczane m.in. ze spółek giełdowych, Towarzystw Funduszy Inwestycyjnych, Startup'ów oraz mikro przedsiębiorstw.


Reklama
Reklama