Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost

|
selectedselectedselected
Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 średni wzrost o 19,8% rocznie do ponad 10,8 mld EUR, pomimo pandemii COVID-19, W 2022 nastąpiło przyspieszenie tempa wzrostu importu do Polski do 22,9% r/r. Część tych towarów została następnie wyeksportowana.

 

 

 

 

Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 1Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 1

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 2Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 2

 

W 2022 utrzymana została 9. pozycja Polski wśród światowych importerów odzieży, podczas gdy w 2019 nasz kraj zajmował 13. lokatę. W strukturze polskiego importu odzieży pierwszą pozycję w 2022 zajęły Chiny (z udziałem wynoszącym 25,8%), niewiele niższy był udział Bangladeszu (24,2%), a na trzecim miejscu uplasowała się Turcja (8,8%). W 2022 nastąpiły duże zmiany poziomu importu odzieży w grupie top –10 dostawców do Polski.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 3Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 3

 

Rynek odzieży w Polsce

Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 4Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 4

W latach 2018-2019 wartość rynku odzieży w Polsce zwiększała się średnio o 5,9% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek sprzedaży średnio o 0,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika będzie bardzo wysoka i wyniesie 10,1% rocznie (CAGR 2023- 2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Polsce jest przewidywana na 8,2 mld EUR, będzie stanowić 53,7% całkowitej sprzedaży branży.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 5Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 5

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 6Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 6

Według szacunków Statisty, 38% przychodów ze sprzedaży odzieży w Polsce w 2022 pochodziło ze sklepów online.

 

Zobacz także: Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama