Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek odzieży we Włoszech: analiza włoskiej gospodarki

|
selectedselectedselected
Rynek odzieży we Włoszech: analiza włoskiej gospodarki
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Import odzieży do Włoch zanotował w latach 2020-2021 średni spadek 3,1% rocznie do 13,8 mld EUR wskutek pandemii COVID-19. Natomiast w 2022 import ten odbił o 19,0% r/r.

 

 

Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 1Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 1

Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 2Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 2

Reklama

 

W strukturze importu odzieży do Włoch pierwszą pozycję zajmowały w 2022 Chiny z udziałem wynoszącym 16,0%. Odzież importowana z Polski o wartości 99,3 mln EUR stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu odzieży do Włoch, co dało Polsce 27. miejsce wśród dostawców na ten rynek. W ciągu roku import odzieży z Polski obniżył się o blisko 1/5.

Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 3Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 3

 

 

Rynek odzieży we Włoszech

Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 4Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 4

Reklama

W latach 2018-2019 wartość rynku odzieży we Włoszech obniżała się średnio o 0,1% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała pogłębienie tempa spadku do średnio 2,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach notowany będzie wzrost sprzedaży średnio o 4,0% rocznie (CAGR 2023-2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 we Włoszech jest przewidywana na 27,2 mld EUR, będzie stanowił 47,2% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 5Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 5

Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 6Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch - 6

Według szacunków Statisty, 11% przychodów ze sprzedaży odzieży we Włoszech w 2022 pochodziło ze sklepów online i był to najniższy udział na analizowanych 10 rynkach.

 

Zobacz także: Epicki Flip Rafała Zaorskiego - co sądzą eksperci? TYLKO NA FXMAG

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama