Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

ubrania z polski

Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 średni wzrost o 19,8% rocznie do ponad 10,8 mld EUR, pomimo pandemii COVID-19, W 2022 nastąpiło przyspieszenie tempa wzrostu importu do Polski do 22,9% r/r. Część tych towarów została następnie wyeksportowana.

 

 

 

 

Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 1Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 1

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 2Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 2

 

W 2022 utrzymana została 9. pozycja Polski wśród światowych importerów odzieży, podczas gdy w 2019 nasz kraj zajmował 13. lokatę. W strukturze polskiego importu odzieży pierwszą pozycję w 2022 zajęły Chiny (z udziałem wynoszącym 25,8%), niewiele niższy był udział Bangladeszu (24,2%), a na trzecim miejscu uplasowała się Turcja (8,8%). W 2022 nastąpiły duże zmiany poziomu importu odzieży w grupie top –10 dostawców do Polski.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 3Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 3

 

Rynek odzieży w Polsce

Reklama

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 4Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 4

W latach 2018-2019 wartość rynku odzieży w Polsce zwiększała się średnio o 5,9% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek sprzedaży średnio o 0,8% rocznie w kolejnych trzech latach (CAGR 2020-2022). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika będzie bardzo wysoka i wyniesie 10,1% rocznie (CAGR 2023- 2027). Segment odzieży damskiej, którego sprzedaż w 2023 w Polsce jest przewidywana na 8,2 mld EUR, będzie stanowić 53,7% całkowitej sprzedaży branży.

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 5Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 5

Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 6Analiza konkurencji na rynkach największych światowych importerów – Polska. Import odzieży do Polski zanotował w latach 2020-2021 spory wzrost - 6

Według szacunków Statisty, 38% przychodów ze sprzedaży odzieży w Polsce w 2022 pochodziło ze sklepów online.

 

Zobacz także: Rynek odzieży we Włoszech. Odzież importowana z Polski stanowiła w 2022 jedynie 0,6% importu do Włoch

Czytaj więcej

Artykuły związane z ubrania z polski