Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Akcje Fabrity Holding. Podsumowanie konferencji po wynikach kwartalnych [GPWPA 4.0]

|
selectedselectedselected
Akcje Fabrity Holding. Podsumowanie konferencji po wynikach kwartalnych [GPWPA 4.0] | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

#Fabrity

- Fabrity pozyskało nowych klientów w I półroczu, oczekiwany wpływ na przychody w 3-4Q’23
- Nowi klienci z sektorów motoryzacja, dystrybucja leków, przemysł tytoniowy, TMT
- Jesienią okaże się czy ożywienie jeśli chodzi o nowych klientów będzie kontynuowane, za wcześnie żeby szacować dynamikę przychodów w 2024 roku
- 6 dużych projektów o budżetach powyżej 1mln PLN było w 2Q w fazie inicjacji i przygotowania do wdrożenia, co wpłynęło na czasowe obniżenie rentowności całego segmentu (historycznie kwartalnie średnio tylko 1 taki projekt w spółce)
- Negatywny wpływ wspomnianych dużych projektów na rentowność to 300-400 tys. PLN
- Niekorzystny wpływ FX spółka szacuje na 400-500 tys. PLN
- Celem w 2023 roku jest poprawa wyniku operacyjnego względem ‘22
- Wzrost przychodów w ‘23 w Fabrity przynajmniej 20-25%, celem bliżej 30% po +27% w 1H
- Do końca 2Q gorsze nastroje rynkowe, szczególnie poza Polską, podstawy do optymizmu w 2H’23
- Część przychodów z kontraktów długookresowych przesuwa się na kolejne okresy
- W perspektywie 2H wolno ale systematycznie rosnące zatrudnienie (po kilka osób miesięcznie)

 

#Marketing

- Dobra perspektywa na drugie półrocze, 2H powinno być lepsze niż w ubiegłym roku
- Wyniki roczne mogą być zbliżone lub nieznacznie słabsze vs. 2022r. (EBIT 2,6mln PLN)
- W K2 Precise pozyskano kilku klientów z długoterminową perspektywą współpracy
- Wdrożenie wieloletniego kontraktu z Grupą Volkswagen (największy kontrakt K2 Precise od 2020 r.)
- Jest zainteresowanie ze strony potencjalnych kupujących nabyciem segmentu marketingu
- W kontekście przeglądu opcji strategicznych, zarząd zwrócił uwagę na charakterystykę transakcji przejęć, które często zawierają element płatności odroczonej uzależnionej od przyszłych wyników

 

#PerfectBot

- Spółka ma już pierwszych płacących klientów nowego produktu PerfectBot GPT
- W 4Q’23 planowana komercjalizacja na rynkach anglosaskich
- W 1Q’24 w planie integracja z Shopify, co znacząco zwiększy rynek docelowy
- W połowie roku 2024 planowana kolejna runda finansowania na rozwój biznesu

Zobacz także: Gigant ciągnie za sobą w dół indeksy i spółki! Pojawiają się obawy o nawrót wojny handlowej

Reklama

 

Komentarz: Oczekiwany w tym roku wynik w marketingu ma być porównywalny lub nieco niższy względem 2022 (2,6mln PLN), co jest zbliżone do naszych szacunków z ostatniego raportu zakładających 2,3mln EBIT (wynik prezentowany w działalności zaniechanej). W Fabrity liczyliśmy w tym roku na 6,9mln PLN wyniku operacyjnego, co po słabszym drugim kwartale jest na dziś bardzo ambitną prognozą i sądzimy, że wynik będzie o kilkaset tys. mniejszy, ale powinno udać się przebić próg 6mln PLN. Spółka oszacowała negatywny wpływ na wynik z tytułu umocnienia PLN oraz noworozpoczynanych projektów na łącznie około 0,8mln PLN w 2Q, natomiast bez wspomnianych czynników marża operacyjna w segmencie software byłaby zbliżona do 11% i uważamy, że podobny poziom rentowności Fabrity pokaże w drugim półroczu. Podtrzymujemy nasza wycenę 37 PLN w horyzoncie 12 miesięcy, co oznacza niskie kilkanaście procent potencjału wzrostowego. Dominik Niszcz

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama