Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Paweł Kapłon przy wsparciu funduszu AMC V przejmuje za 100 mln zł pełną kontrolę nad marką Tatuum

|
selectedselectedselected
Paweł Kapłon przy wsparciu funduszu AMC V przejmuje za 100 mln zł pełną kontrolę nad marką Tatuum
źródło własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

"W najbliższych latach zamierzam skupić się wyłącznie na Tatuum. Tak więc będzie to jedyna inwestycja w portfelu Paan Capital. Dzisiaj czuję, że wyszedłem już z roli inwestora i bardzo dobrze mi się w skórze przedsiębiorcy. Chcę, by Tatuum stał się marką rozpoznawalną nie tylko w naszym regionie, ale w całej Europie, z co najmniej połową biznesu prowadzoną poza Polską, którą za 3-5 lat zainteresuje się duży europejski albo globalny inwestor branżowy, dostrzegając wyjątkowy potencjał i unikalność marki" – powiedział cytowany w komunikacie prasowym Paweł Kapłon, prezes i inwestor Tatuum.

Jak podano, wraz z inwestycją ma nastąpić przyspieszenie rozwoju we wszystkich kanałach sprzedaży. Za ponad 90 proc. przyszłego wzrostu będzie odpowiadać zagranica, która przynosi grupie również wyższą marżę we wszystkich kanałach. Aktualnie około 30 proc. przychodów pochodzi z zagranicy, z czego połowa ze sklepów stacjonarnych, a połowa ze sprzedaży online.

Obecnie sieć Tatuum to 121 placówek w 4 państwach, w tym 100 sklepów na polskim rynku. Strategia na kolejne lata zakłada powiększanie sieci o 20-30 salonów rocznie. W 2025 r. marka zadebiutuje w Rumunii z pierwszymi salonami, gdzie widzi potencjał na co najmniej 40 salonów. W dalszej kolejności planowane są otwarcia na Bałkanach oraz w krajach bałtyckich.

Reklama

Grupa obecnie pracuje również nad przyspieszeniem rozwoju zagranicznej sprzedaży online – zarówno poprzez własne sklepy online, jak i zewnętrzne platformy marketplace. Łączna sprzedaż w kanałach online stanowi jedną trzecią całkowitej sprzedaży. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem nowego sklepu online, z nowym silnikiem oraz wyglądem dla użytkowników, którego uruchomienie jest zaplanowane na pierwszy kwartał 2025 r. Kolejnym krokiem będzie zbudowanie mobilnej aplikacji sprzedażowej i jej rozwój w Polsce i za granicą.

W drugiej połowie 2025 r. w Łodzi ma zostać otwarte nowe centrum logistyczne, które dzięki zastosowanym technologiom usprawni i przyspieszy procesy i umożliwi również efektywną obsługę zamówień w modelu dropshippingowym dla nowych kanałów marketplace. Grupa również pracuje nad rozwojem kanału B2B.

W 2023 r. skonsolidowane przychody spółki ze sprzedaży osiągnęły blisko 330 mln zł, a EBITDA wyniosła 35 mln zł (73 mln zł przy zastosowaniu IFRS 16, analogicznie do standardów raportowania dla spółek giełdowych).

Reklama

Tatuum to marka odzieży damskiej i męskiej. Jej właścicielem jest łódzka firma KAN, która działa od 1995 roku. W 2015 roku większościowym udziałowcem KAN został fundusz private equity Paan Capital.(PAP Biznes)

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PAP null

PAP

Polska Agencja Prasowa Spółka Akcyjna – publiczna agencja prasowa, jedyna państwowa agencja informacyjna w Polsce. Zgodnie ze statutem do jej zadań należy uzyskiwanie i przekazywanie odbiorcom rzetelnych, obiektywnych i wszechstronnych informacji z kraju i z zagranicy. Agencja jest także zobowiązana do upowszechniania stanowiska Sejmu, Senatu, Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej i Rady Ministrów, a także umożliwia innym naczelnym organom państwa prezentowanie swoich stanowisk w ważnych sprawach państwowych.


Reklama
Reklama