Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Uważaj, to pułapka! Amerykański trust przy spadku w Polsce nie zadziała

|
selectedselectedselected

Coraz częściej obywatele USA, którzy myślą o obdarowaniu majątkiem swoich członków rodziny kupują nieruchomości w Polsce, ale robią to w sposób, który nie jest przewidziany w polskim prawie spadkowym.

Uważaj, to pułapka! Amerykański trust przy spadku w Polsce nie zadziała
freepik
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Sytuacja w ostatnich miesiącach dość diametralnie się zmienia. Większość obywateli amerykańskich, którzy mają spadkobierców w Polsce, podejmuje decyzje o utworzeniu trustu.

Trust to forma spadkobrania bardzo popularna w USA, choćby ze względów podatkowych i łatwości postępowania spadkowego.

- Polskiemu sądowi forma trustu jest jednak nieznana – mówi w rozmowie z MarketNews24 Joanna Pluta z kancelarii Baran&Pluta.

 

Reklama

Niestety, ale coraz częściej do trustu są wkładane nieruchomości, które obywatele USA nabyli w Polsce i chcą przekazać rodzinom mieszkającym w Polsce.

Nie ma takiej szansy, aby nieruchomość kupiona na przykład w Warszawie przez obywatela USA mogła na podstawie takiego trustu trafić do polskich członków jego rodziny.

 

Zobacz także: Kurs złotego (PLN) nie boi się krajowych danych. Prezes NBP wystarczająco zobrazował sytuację

 

Chcąc uprościć postępowanie spadkowe w rzeczywistości w ten sposób utrudniają je. Nie ma takiej możliwości, jak przepisanie majątku amerykańskim dokumentem - w Polsce nierozpoznawalnym – na beneficjentów w Polsce.

Reklama

- Rozwiązaniem takiej sytuacji jest przekazanie konkretnej nieruchomości jeszcze za życia, poprzez darowiznę lub dożywocie na rzecz osób najbliższych – wyjaśnia Joanna Pluta, kancelaria Baran&Pluta.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


MarketNews24

MarketNews24

MarketNews24 to zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w mediach. Dziennikarze, operatorzy, montażyści, graficy, animatorzy, dźwiękowcy, lektorzy, copywriterzy... i wielu innych specjalistów od multimediów.


Reklama
Reklama