Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Przekazanie kluczy – czy to koniec? 6 dobrych praktyk dewelopera i agenta nieruchomości, czyli o sztuce wywierania dobrego wrażenia

|
selectedselectedselected
Przekazanie kluczy – czy to koniec? 6 dobrych praktyk dewelopera i agenta nieruchomości, czyli o sztuce wywierania dobrego wrażenia | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

To już ostatnia prosta – mieszkanie lub dom czekają gotowe, a przed Tobą i kupującymi ostatnie formalności. Jeśli jednak chcesz, aby Twój klient zachował pozytywne wspomnienia z całego procesu, nie możesz teraz osiąść na laurach. Sposób, w jaki deweloper “przekaże klucze” i spisze protokół zdawczy może mieć wpływ na jego wizerunek i to, jaką opinie będą przekazywać o nim kupujący. 

W artykule przybliżamy 6 dobrych praktyk dewelopera i agenta nieruchomości, dzięki którym owocnie i możliwie bezkonfliktowo może zakończyć współpracę.

  • Twój klient właśnie kupił dom marze

    Jeśli jesteś pośrednikiem, zaczynanie od punktowania wad nieruchomości (nawet w dobrej wierze) to nie najlepszy pomysł. Pozwól przyszłym lokatorom nacieszyć się nową inwestycją i zwróć uwagę na jej dobre strony. Akcentowanie niedociągnięć mieszkania może sprawić, że niechcący pozostawisz klienta z poczuciem porażki, że oto zmarnował oszczędności życia. Bądź otwarty na sugestie, ale podkreślaj potencjał nowego lokum.

  • Każda nieruchomość jest unikalna

    Nawet jeśli nie wydaje się taka na pierwszy rzut oka. Jeśli jednak Ty nie dostrzeżesz w niej wyjątkowości, to prawdopodobnie klient tym bardziej. Znajdź kilka interesujących cech miejsca, które sprzedajesz. Może będzie to historia budynku albo dzielnicy, w której on się znajduje? Znajdź wspólne cechy między nieruchomością a jej przyszłymi mieszkańcami, np.: “Widzę, że przyjechał pan rowerem. Świetnie się składa, bo w pobliżu biegnie malownicza trasa rowerowa, a na terenie osiedla są bezpieczne rowerowe parkingi”. Taka uwaga nie tylko przedstawia okolicę w dobrym świetle – jest też dla klienta znakiem, że ma do czynienia z uważnym, wrażliwym profesjonalistą.

  • Spacer po osiedlu

    Jest szczególnie dobrym posunięciem w przypadku sprzedawania nieruchomości wielorodzinnych. Nawet jeśli klient podjął już decyzję, warto oprowadzić go po częściach wspólnych i opowiedzieć o całym projekcie. Zobaczenie przestrzeni na własne oczy i poznanie jej możliwości, utwierdzi go w przekonaniu, że podjął najlepszą decyzję.
     
  • Miejsce podpisywania umów i protokołów ma znaczenie

    Często wiele formalności dopełniamy w pobliżu placu budowy. Bez względu na to, czy przyjmujesz klienta w prowizorycznym biurze czy w agencji, warto zadbać o wyjątkową oprawę dla tej chwili. Lampka szampana, aromatyczna kawa czy szczere pogratulowanie decyzji ma spore znaczenie. Znajdź moment na małą, nawet symboliczną, celebrację. W przeciwnym razie Twój klient może odnieść wrażenie, że jest dla Ciebie tylko kolejnym numerem w tabeli przychodów. A to raczej nie sprawi, że w przyszłości będzie miał ochotę ponownie nawiązać współpracę lub poleci Cię swoim znajomym, którzy właśnie poszukują mieszkania.
  • Bądź o krok przed klientem

    Po odbiorze mieszkania czeka go jeszcze szereg formalności, np. wymiana dokumentów, nawiązanie umów z dostawcami mediów, aktualizacja danych w Urzędzie Skarbowym, bankach i ubezpieczalniach, opłacenie podatków od nieruchomości, wybór dostawcy Internetu itd. Warto przygotować swojemu klientowi podstawową check-listę i dać parę cennych wskazówek (np. u kogo wykupić usługi telekomunikacyjne i w jakim abonamencie). To w sumie drobny gest, ale daje klientowi jasny komunikat – może liczyć u Ciebie na autentyczne wsparcie. Taką nieco nadprogramową pomoc z pewnością na długo zapamięta.

  • Utrzymaj kontakt po odbiorze mieszkania

    Kilka dni czy tygodni jest kluczowych. Warto po zakończeniu współpracy jeszcze nie zapominać całkowicie o kliencie i zadzwonić, aby dopytać, czy wszystko w porządku. Małe gesty budują zaufanie.

Dlaczego to wszystko jest ważne?

Stawką w całym procesie sprzedaży jest nie tylko sfinalizowanie konkretnej transakcji, ale też budowanie wizerunku profesjonalnego dewelopera (więcej o praktyce skutecznego brandingu pisaliśmy tutaj). Pozytywne doświadczenie klienta wprawia w ruch marketing rekomendacyjny. Sprawią też, że wszelkie negocjacje czy sporne kwestie przebiegają w dużo lżejszej atmosferze, niż gdy na linii klient-deweloper od początku iskrzy. Nadanie relacjom z klientem bardziej personalnego i nakierowanego na potrzeby klienta charakteru to może nie najważniejszy aspekt pracy dewelopera, ale z pewnością jeden z koniecznych.

 

Reklama

Tekst miał swoją premierę na blogu Otodom: Przekazanie kluczy - czy to koniec? O sztuce wywierania dobrego wrażenia - Blog Otodom

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Marta Buzalska

Marta Buzalska

Content Marketing & PR Specialist w Otodom. Copyfighter pełną piersią i miłośniczka dobrego słowa. 


Tematy

rynek nieruchomości deweloper rynek nieruchomości w Polsce ile zarabia agent nieruchomości kto to deweloper agent nieruchomości nbp rynek nieruchomości rynek nieruchomości prognozy krajowy rynek nieruchomości rynek nieruchomości 2021 deweloper wrocław rynek pierwotny nieruchomości nieruchomości rynek pierwotny nieruchomości poznań rynek wtórny rynek nieruchomości definicja rynek wtórny nieruchomości deweloper szczecin deweloper warszawa deweloper lublin deweloper kraków deweloper kto to rynek nieruchomości prognozy 2021 rynek nieruchomości 2021 prognozy ile zarabia deweloper kto to jest deweloper co to jest deweloper agent nieruchomości zarobki agent nieruchomości praca praca agent nieruchomości agent nieruchomości czy warto agent nieruchomości kurs agent nieruchomości licencja agent nieruchomości prowizja agent nieruchomości na czym polega praca agent nieruchomości warszawa jak zrobić dobre pierwsze wrażenie dom deweloper deweloper ile zarabia odbiór kluczy od dewelopera co dalej odbiór kluczy i co dalej kiedy odbiór kluczy do mieszkania odbiór techniczny mieszkania a odbiór kluczy odbiór kluczy od dewelopera odbiór mieszkania a przekazanie kluczy odbiór kluczy do mieszkania rynek wtórny odbiór kluczy odbiór kluczy do mieszkania odbiór kluczy a pozwolenie na użytkowanie odbiór kluczy po angielsku odbiór kluczy do nowego mieszkania kwituję odbiór kluczy dobre pierwsze wrażenie jak zrobić dobre wrażenie dobre wrażenie sprawiać dobre wrażenie agent nieruchomości wrocław agent nieruchomości jak zacząć początkujący agent nieruchomości agent nieruchomości co robi
Reklama
Reklama