Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Pięć największych błędów w inwestowaniu na rynku nieruchomości

|
selectedselectedselected
Pięć największych błędów w inwestowaniu na rynku nieruchomości | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Retail parki wypierają z udziałów w rynku galerie handlowe. Jednak co trzecia taka inwestycja kończy się porażką, najczęściej z powodu pięciu błędów popełnianych przez inwestorów.

- Najbardziej atrakcyjne inwestycje na rynku nieruchomości komercyjnych to parki handlowe. Funkcjonuje już ok. 300 takich projektów, a kolejnych 300 jest w fazie przygotowawczej. Jednak 30% takich inwestycji jest niesprzedawalnych lub posiada istotne wady obniżające wartość projektów - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes Cream Property Advisors.

Projekty powinny być traktowane indywidualnie, a zbyt często zdarza się, że inwestorzy próbują skopiować inwestycję, którą znają z innego miasta, nie biorąc pod uwagę lokalnych uwarunkowań.

Koncepcja komercjalizacji inwestycji powinna być przygotowana, gdy powstaje jej projekt.

Reklama

 

 

Pomieszczenia usługowo-handlowe powinny być wynajmowane tak, aby przez wiele lat funkcjonowały nieprzerwanie i klient przyzwyczaił się do ich lokalizacji.

Klienci doceniają funkcje dodatkowe retail parku, takie jak siłownia, gabinet lekarski, sala zabaw dla dzieci. Nie należy jednak popełniać błędu polegającego na ich lokalizacji na parterze, ponieważ takie usługi są mniej rentowne.

Reklama

- Część retail parków skazanych jest na porażkę już na ich etapie projektowania, ponieważ inwestorzy nie korzystali z profesjonalnego doradcy – to jest piąty z błędów wymienianych przez Grzegorza Mroczka z Cream Property Advisors.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


MarketNews24

MarketNews24

MarketNews24 to zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w mediach. Dziennikarze, operatorzy, montażyści, graficy, animatorzy, dźwiękowcy, lektorzy, copywriterzy... i wielu innych specjalistów od multimediów.


Reklama
Reklama