Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Więcej ale taniej - dyskonty eliminują z rynku sklepy markowe

|
selectedselectedselected
Więcej ale taniej - dyskonty eliminują z rynku sklepy markowe | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Polacy biednieją ze względu na inflację. Sklepy markowe są wypierane przez formaty dyskontowe. Reakcja konsumentów jest taka, że wolimy kupić więcej, ale taniej.

Sprzedaż dyskontów w 2022 r. w porównaniu do 2019 r. była aż o 45% wyższa.

 

Reklama

 

Rósł też rynek ecommerce, rocznie o ok. 20%. Jednak w ostatnim czasie mamy do czynienia z załamaniem trendu wzrostowego w tym kanale sprzedaży. W ciągu ostatniego roku sprzedaż spadła o 5%.

- Spada ilość tradycyjnych sklepów modowych, które były lokomotywami galerii handlowych, zastępują je sklepy dyskontowe typu Pepco, Dealz, Action czy KiK - mówi w rozmowie z MarketNews24 Grzegorz Mroczek, wiceprezes Cream Property Advisors. - To samo zjawisko dotyczy retail parków. Parki handlowe standardowo są już zdominowane przez dyskonty.

Zobacz także: Apple i Microsoft tracą na znaczeniu! Od poniedziałku wielka zmiana na giełdzie Nasdaq

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


MarketNews24

MarketNews24

MarketNews24 to zespół ludzi z wieloletnim doświadczeniem w pracy w mediach. Dziennikarze, operatorzy, montażyści, graficy, animatorzy, dźwiękowcy, lektorzy, copywriterzy... i wielu innych specjalistów od multimediów.


Reklama
Reklama