Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Sprzedaż detaliczna daleka od prognoz. Polacy nie szaleli w Święta Wielkanocne

|
selectedselectedselected

Obawialiśmy się nieco, że możemy nie doszacowywać potencjału konsumentów do przedwielkanocnych zakupów połączonych z zakupami na zapas. Nic takiego się jednak nie stało i sprzedaż zaskoczyła wręcz lekko w dół.

Sprzedaż detaliczna daleka od prognoz. Polacy nie szaleli w Święta Wielkanocne
freepik
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Dynamika sprzedaży w cenach stałych wyniosła 6,1% r/r, co jest wynikiem lekko słabszym zarówno od naszej jak i konsensusowej prognozy (obie po 6,7% r/r) ale za to jest to identyczna wartość jak miesiąc wcześniej (dynamika za luty to też 6,1% r/r).

W miarach odsezonowanych to wręcz lekki spadek m/m. Indeks niezmiennie pozostaje daleko poniżej wieloletniego trendu:

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 1sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 1

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 2sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 2

 

Reklama

Większość kategorii odnotowała lekki minus w ujęciu m/m. Jedynym wyjątkiem jest tu sprzedaż odzieży, która trochę podratowała naszą prognozę sprzedaży ogółem (bez tego byłoby jeszcze słabiej).

 

Zobacz także: Fatalne dane z polskiego przemysłu. Kurs złotego (PLN) mocno oberwał

 

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 3sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 3

 

Niewątpliwie zawiodła nas sprzedaż żywności i napojów. Zakładaliśmy spore wzrosty w tej kategorii zważywszy na ewentualne zakupy na zapas i realizację zakupów przed Wielkanocą (choć te kalendarzowo wypadały w kwietniu, to wszystkie zakupy realizowały się w marcu). Tymczasem w ujęciu odsezonowanym sprzedaż w tej kategorii wręcz spadła m/m:

Reklama

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 4sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 4

 

Wytłumaczeniem mogłaby być tu wojna cenowa dyskontów (prezentujemy dane w cenach stałych) ale nie jest. Sprzedaż w cenach bieżących również spadła:

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 5sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 5

 

Pozostaje więc przyznać, że tegoroczna Wielkanoc była mniej obfita (na stołach) niż ta z lat poprzednich. 

Reklama

W pozostałych kategoriach nie dzieje się zbyt wiele. W skrócie: konsensusowo. Z kronikarskiego obowiązku dołączamy zestaw wykresów:

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 6sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 6

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 7sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 7

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 8sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 8

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 9sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 9

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 10sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 10

Reklama

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 11sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 11

sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 12sprzedaz detaliczna daleka od prognoz polacy nie szaleli w swieta wielkanocne grafika numer 12

 

Niezrealizowanie naszej prognozy za marzec wyniknęło z niezrealizowania efektów jednorazowych (omawiane zakupy żywności). Nie jest to więc powód by jakkolwiek rewidować nasze przekonanie o przybierającym na sile konsumencie. Szczególnie, że wszystkie przesłanki, które się za tym kryją (głównie mocny rynek pracy, mocny siłą wzrostów wynagrodzeń) wciąż pozostają w mocy. Pozostaje nam powtórzyć, że perspektywy dla konsumpcji są niezmiennie dobre.

 


 

Reklama

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Ekonomiści mBanku

Ekonomiści mBanku

mBank od lat jest synonimem innowacyjnych rozwiązań w bankowości. Byliśmy pierwszym w pełni internetowym bankiem w Polsce, a dziś wyznaczamy kierunek rozwoju bankowości mobilnej i online. Jesteśmy jedną z najsilniejszych i najszybciej rozwijających się marek finansowych w Polsce, od 1992 roku notowaną na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.


Reklama
Reklama