Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

jaka sprzedaż detaliczna

Dynamika sprzedaży w cenach stałych wyniosła 6,1% r/r, co jest wynikiem lekko słabszym zarówno od naszej jak i konsensusowej prognozy (obie po 6,7% r/r) ale za to jest to identyczna wartość jak miesiąc wcześniej (dynamika za luty to też 6,1% r/r).

W miarach odsezonowanych to wręcz lekki spadek m/m. Indeks niezmiennie pozostaje daleko poniżej wieloletniego trendu:

 grafika numer 1 grafika numer 1

 grafika numer 2 grafika numer 2

 

Reklama

Większość kategorii odnotowała lekki minus w ujęciu m/m. Jedynym wyjątkiem jest tu sprzedaż odzieży, która trochę podratowała naszą prognozę sprzedaży ogółem (bez tego byłoby jeszcze słabiej).

 

Zobacz także: Fatalne dane z polskiego przemysłu. Kurs złotego (PLN) mocno oberwał

 

 grafika numer 3 grafika numer 3

 

Niewątpliwie zawiodła nas sprzedaż żywności i napojów. Zakładaliśmy spore wzrosty w tej kategorii zważywszy na ewentualne zakupy na zapas i realizację zakupów przed Wielkanocą (choć te kalendarzowo wypadały w kwietniu, to wszystkie zakupy realizowały się w marcu). Tymczasem w ujęciu odsezonowanym sprzedaż w tej kategorii wręcz spadła m/m:

Reklama

 grafika numer 4 grafika numer 4

 

Wytłumaczeniem mogłaby być tu wojna cenowa dyskontów (prezentujemy dane w cenach stałych) ale nie jest. Sprzedaż w cenach bieżących również spadła:

 grafika numer 5 grafika numer 5

 

Pozostaje więc przyznać, że tegoroczna Wielkanoc była mniej obfita (na stołach) niż ta z lat poprzednich. 

Reklama

W pozostałych kategoriach nie dzieje się zbyt wiele. W skrócie: konsensusowo. Z kronikarskiego obowiązku dołączamy zestaw wykresów:

 grafika numer 6 grafika numer 6

 grafika numer 7 grafika numer 7

 grafika numer 8 grafika numer 8

 grafika numer 9 grafika numer 9

 grafika numer 10 grafika numer 10

Reklama

 grafika numer 11 grafika numer 11

 grafika numer 12 grafika numer 12

 

Niezrealizowanie naszej prognozy za marzec wyniknęło z niezrealizowania efektów jednorazowych (omawiane zakupy żywności). Nie jest to więc powód by jakkolwiek rewidować nasze przekonanie o przybierającym na sile konsumencie. Szczególnie, że wszystkie przesłanki, które się za tym kryją (głównie mocny rynek pracy, mocny siłą wzrostów wynagrodzeń) wciąż pozostają w mocy. Pozostaje nam powtórzyć, że perspektywy dla konsumpcji są niezmiennie dobre.

 


 

Reklama

Nie przegap najciekawszych artykułów! Obserwuj nas w Wiadomościach Google (GOOGLE NEWS)!  Obserwuj FXMAG>>

 


Czytaj więcej

Artykuły związane z jaka sprzedaż detaliczna