IMPORT
Import kosmetyków do Stanów Zjednoczonych zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 4,2% rocznie do 13,0 mld EUR. Pandemia COVID-19 wpłynęła na spadek importu w 2020 o 8,7% r/r, natomiast w 2021 r. zanotowano wzrost importu aż o 17,7% r/r do poziomu blisko 14,0 mld EUR.
W strukturze amerykańskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajmowała w 2021 r. Irlandia z udziałem wynoszącym 19,1%. Niewiele niższy był udział drugiej w rankingu Francji – 18,5%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 43,0 mln EUR stanowiły w 2021 r. jedynie 0,3% importu kosmetyków do Stanów Zjednoczonych, co dało Polsce 28. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Stanach Zjednoczonych zwiększał się średnio o 2,9% rocznie. Pandemia COVID-19 wywołała spadek rynku średnio o 4,3% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika ta odbije do 4,6% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Stanach Zjednoczonych jest przewidywana na 36,1 mld EUR, będzie stanowił 47,4% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Stanów Zjednoczonych wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 227 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do powyżej 248 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: