IMPORT
Import kosmetyków do Niemiec zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 1,4% rocznie do ponad 7,4 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek tego importu aż o 12,1% r/r wskutek pandemii, jednak już w 2021 r. import istotnie wzrósł o 10,8% r/r do ponad 7,2 mld EUR.
W strukturze niemieckiego importu kosmetyków najwyższą pozycję w 2021 zajęła Francja – z udziałem 24,8%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości ponad 0,6 mld EUR stanowiły w 2021 8,9% importu kosmetyków do Niemiec, co dało Polsce wysokie 2. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Niemczech zwiększał się średnio o 1,9% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała zmniejszenie tego rynku średnio o 0,6% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 3,3% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Niemczech jest przewidywana na 7,6 mld EUR, stanowi 48,4% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Niemiec wyda szacunkowo na kosmetyki średnio blisko 188 EUR. Do 2026 r. prognozuje się wzrost tej kwoty do niespełna 214 EUR.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: