Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów

|
selectedselectedselected
Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

IMPORT

Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 1Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 1

Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 2Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 2

Import kosmetyków do Niemiec zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 1,4% rocznie do ponad 7,4 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek tego importu aż o 12,1% r/r wskutek pandemii, jednak już w 2021 r. import istotnie wzrósł o 10,8% r/r do ponad 7,2 mld EUR.

W strukturze niemieckiego importu kosmetyków najwyższą pozycję w 2021 zajęła Francja – z udziałem 24,8%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości ponad 0,6 mld EUR stanowiły w 2021 8,9% importu kosmetyków do Niemiec, co dało Polsce wysokie 2. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku.

Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 3Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 3

Reklama

 

WIELKOŚĆ RYNKU

Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 4Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 4

W latach 2018-2019 rynek kosmetyków w Niemczech zwiększał się średnio o 1,9% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała zmniejszenie tego rynku średnio o 0,6% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika odbije do 3,3% rocznie (CAGR 2022-2026).

Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. w Niemczech jest przewidywana na 7,6 mld EUR, stanowi 48,4% całkowitej sprzedaży branży.

Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 5Rynek kosmetyków w Niemczech – co słychać u naszych sąsiadów - 5

W 2022 r. mieszkaniec Niemiec wyda szacunkowo na kosmetyki średnio blisko 188 EUR. Do 2026 r. prognozuje się wzrost tej kwoty do niespełna 214 EUR.

Reklama

 

 


***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama