Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Podwyżki cen zmuszają do rezygnacji z niektórych wygód i luksusów - czynniki oddziałujące na sprzedaż odzieży sportowej

|
selectedselectedselected
Podwyżki cen zmuszają do rezygnacji z niektórych wygód i luksusów - czynniki oddziałujące na sprzedaż odzieży sportowej | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Odzież i obuwie sportowe nie są uznawane za podstawowe, stąd przychody branży są w dużej mierze uzależnione od koniunktury konsumenckiej. Obniżenie realnego funduszu płac w wyniku silnej inflacji oraz zwiększenie obciążeń kredytowych spowodowanych wzrostem stóp procentowych negatywnie przekładają się na nastroje Polaków, konsumpcję i w efekcie na sprzedaż detaliczną odzieży sportowej.

Podwyżki cen zmuszają do rezygnacji z niektórych wygód i luksusów - czynniki oddziałujące na sprzedaż odzieży sportowej - 1Podwyżki cen zmuszają do rezygnacji z niektórych wygód i luksusów - czynniki oddziałujące na sprzedaż odzieży sportowej - 1

 

Konsumenci obawiają się dalszego zwiększenia kosztów ogrzewania oraz energii elektrycznej i dlatego deklarują redukcję wydatków na towary, które nie są dobrami pierwszej potrzeby. Z listy zakupów Polacy skreślają przede wszystkim towary luksusowe (tak twierdzi 37% respondentów, natomiast w Europie 30%). Ograniczane są także wydatki na wartościowe przedmioty (Polska 31%, Europa 26%), sprzęt sportowy (30% i 25%) oraz rekreację (27% i 22%).

Reklama

Podwyżki cen zmuszają do rezygnacji z niektórych wygód i luksusów - czynniki oddziałujące na sprzedaż odzieży sportowej - 2Podwyżki cen zmuszają do rezygnacji z niektórych wygód i luksusów - czynniki oddziałujące na sprzedaż odzieży sportowej - 2

 

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “Monitoring Branżowy - Analizy Sektorowe”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama