Odzież i obuwie sportowe nie są uznawane za podstawowe, stąd przychody branży są w dużej mierze uzależnione od koniunktury konsumenckiej. Obniżenie realnego funduszu płac w wyniku silnej inflacji oraz zwiększenie obciążeń kredytowych spowodowanych wzrostem stóp procentowych negatywnie przekładają się na nastroje Polaków, konsumpcję i w efekcie na sprzedaż detaliczną odzieży sportowej.
Konsumenci obawiają się dalszego zwiększenia kosztów ogrzewania oraz energii elektrycznej i dlatego deklarują redukcję wydatków na towary, które nie są dobrami pierwszej potrzeby. Z listy zakupów Polacy skreślają przede wszystkim towary luksusowe (tak twierdzi 37% respondentów, natomiast w Europie 30%). Ograniczane są także wydatki na wartościowe przedmioty (Polska 31%, Europa 26%), sprzęt sportowy (30% i 25%) oraz rekreację (27% i 22%).
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “Monitoring Branżowy - Analizy Sektorowe”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: