Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju

|
selectedselectedselected
Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Według Statista w 2021 wartość polskiego rynku odzieży i obuwia sportowego, odzieży i obuwia w stylu sportowym (odzież lifestylowa, sneakersy) oraz dziecięcej odzieży sportowej7 wyniosła 1,52 mld euro (+8,3% r/r). W prognozie z czerwca 2022 Statista oczekiwała dynamicznego wzrostu rynku w latach 2023-2026 - średniorocznie o 11,9% do 2,34 mld euro w 2026.

Dla porównania Statista oszacowała dla odzieży CAGR 2023-2026 na 9,9%, natomiast dla obuwia 5,2%.

 

Prognozy Statisty z czerwca’22 dotyczące wzrostu rynku (biorąc pod uwagę jedynie damskie i męskie stroje sportowe oraz obuwie sportowe, bez dziecięcego) są optymistyczne. Po spodziewanym osłabieniu w 2022, oczekuje się wzrostu rynku do 1,02 mld euro w 2026 (CAGR 2023-2026 = 11,6%).

Reklama

Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 1Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 1

 

Długoterminowe czynniki przemawiają za wzrostem rynku odzieży i obuwia sportowego (por. prognozy Statisty), jednak krótkoterminowo należy się liczyć ze spadkiem sprzedaży. W 2h22 oraz 2023 dwucyfrowa inflacja ograniczająca dochody rozporządzalne w ujęciu realnym obniży dynamikę konsumpcji prywatnej. Gorsze perspektywy dla handlu odzieżą i obuwiem sportowym sugerują badania koniunktury konsumenckiej (oceny są słabsze niż na początku pandemii COVID-19).

 

Zwiększenie rachunków za energię elektryczną, ogrzewanie oraz wyższe raty kredytów wpłyną na zmianę zachowań zakupowych. Planowanie zakupów, oczekiwanie na akcje promocyjne, popyt na towary tańsze będą wyzwaniem dla specjalistycznych sklepów sportowych. Konsumenci mogą zrezygnować z zakupu markowej odzieży sportowej na rzecz artykułów w dyskontach, czy supermarketach.

Reklama

Przewidujemy osłabienie wyników branży z uwagi na silnie rosnące koszty działalności, w tym przede wszystkim wyższe ceny towarów od producentów i hurtowni, koszty transportu i energii elektrycznej. Wzrost stóp procentowych znajduje odzwierciedlenie we wzroście znaczenia bariery kosztów finansowych w badaniach koniunktury. Droższe kredyty mogą osłabić popyt inwestycyjny związany z ekspansją sieci sklepów sportowych.

Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 2Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 2

 

Swoich szans branża upatruje w zwiększeniu aktywności fizycznej Polaków wraz ze wzrostem świadomości znaczenia zdrowego trybu życia i większą dostępnością do obiektów sportowych. Badanie Ipsos „COVID 365+” wskazało, że Polacy zaczęli patrzeć na swoje zdrowie w sposób holistyczny. Oprócz wizyt u lekarza i zdrowego odżywiania na znaczeniu zyskało uprawianie aktywności fizycznej. 72% Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością.

 

Reklama

Konsolidacja w handlu odzieżą i obuwiem sportowym będzie postępować a sieci sklepów będą zajmować pozycję małych, nierentownych podmiotów. Równocześnie prowadzone będą inwestycje w rozwój nowych technologii cyfrowych i sprzedaż online.

 

 

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “Monitoring Branżowy - Analizy Sektorowe”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Reklama

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Tematy

wiadomościInformacje produkcja odzieży sportowej płyn do prania odzieży sportowej marki odzieży sportowej polski producent odzieży sportowej loga marki odzieży sportowej hurtownia odzieży sportowej płyn do odzieży sportowej płyn do prania odzieży sportowej rossmann najbardziej znane marki odzieży sportowej marka odzieży sportowej płyn do prania odzieży sportowej lidl szwalnia odzieży sportowej producenci odzieży sportowej luksusowe marki odzieży sportowej logo odzieży sportowej dr reiner płyn do prania odzieży sportowej pranie odzieży sportowej znaki firmowe odzieży sportowej marki odzieży sportowej lista dawna polska marka odzieży sportowej i trekkingowej logo firm odzieży sportowej płyn do prania odzieży sportowej 4f amerykański producent obuwia i odzieży sportowej do prania odzieży sportowej rossmann płyn do prania odzieży sportowej płyn do prania sportowej odzieży hurtownia odzieży sportowej outlet płyn do prania odzieży sportowej z membraną kapsułki do prania odzieży sportowej tkaniny do odzieży sportowej niemiecki producent odzieży sportowej amerykański producent odzieży sportowej krzyżówka impregnat do odzieży sportowej jaki płyn do prania odzieży sportowej firmy odzieży sportowej polska marka odzieży sportowej producent odzieży sportowej amerykański producent obuwia i odzieży sportowej krzyżówka marki sportowej odzieży szwalnia odzieży sportowej warszawa włoska marka odzieży sportowej niemiecka marka odzieży sportowej płyn do prania odzieży sportowej decathlon loga odzieży sportowej dr. beckmann płyn do prania odzieży sportowej producent odzieży sportowej fitness znakowanie odzieży sportowej jaką metode wybrać amerykański producent odzieży sportowej amerykańska marka butów i odzieży sportowej szycie odzieży sportowej
Reklama
Reklama