Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

płyn do prania sportowej odzieży

Według Statista w 2021 wartość polskiego rynku odzieży i obuwia sportowego, odzieży i obuwia w stylu sportowym (odzież lifestylowa, sneakersy) oraz dziecięcej odzieży sportowej7 wyniosła 1,52 mld euro (+8,3% r/r). W prognozie z czerwca 2022 Statista oczekiwała dynamicznego wzrostu rynku w latach 2023-2026 - średniorocznie o 11,9% do 2,34 mld euro w 2026.

Dla porównania Statista oszacowała dla odzieży CAGR 2023-2026 na 9,9%, natomiast dla obuwia 5,2%.

 

Prognozy Statisty z czerwca’22 dotyczące wzrostu rynku (biorąc pod uwagę jedynie damskie i męskie stroje sportowe oraz obuwie sportowe, bez dziecięcego) są optymistyczne. Po spodziewanym osłabieniu w 2022, oczekuje się wzrostu rynku do 1,02 mld euro w 2026 (CAGR 2023-2026 = 11,6%).

Reklama

Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 1Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 1

 

Długoterminowe czynniki przemawiają za wzrostem rynku odzieży i obuwia sportowego (por. prognozy Statisty), jednak krótkoterminowo należy się liczyć ze spadkiem sprzedaży. W 2h22 oraz 2023 dwucyfrowa inflacja ograniczająca dochody rozporządzalne w ujęciu realnym obniży dynamikę konsumpcji prywatnej. Gorsze perspektywy dla handlu odzieżą i obuwiem sportowym sugerują badania koniunktury konsumenckiej (oceny są słabsze niż na początku pandemii COVID-19).

 

Zwiększenie rachunków za energię elektryczną, ogrzewanie oraz wyższe raty kredytów wpłyną na zmianę zachowań zakupowych. Planowanie zakupów, oczekiwanie na akcje promocyjne, popyt na towary tańsze będą wyzwaniem dla specjalistycznych sklepów sportowych. Konsumenci mogą zrezygnować z zakupu markowej odzieży sportowej na rzecz artykułów w dyskontach, czy supermarketach.

Reklama

Przewidujemy osłabienie wyników branży z uwagi na silnie rosnące koszty działalności, w tym przede wszystkim wyższe ceny towarów od producentów i hurtowni, koszty transportu i energii elektrycznej. Wzrost stóp procentowych znajduje odzwierciedlenie we wzroście znaczenia bariery kosztów finansowych w badaniach koniunktury. Droższe kredyty mogą osłabić popyt inwestycyjny związany z ekspansją sieci sklepów sportowych.

Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 2Perspektywy sprzedaży odzieży i obuwia sportowego: duże szanse rozwoju - 2

 

Swoich szans branża upatruje w zwiększeniu aktywności fizycznej Polaków wraz ze wzrostem świadomości znaczenia zdrowego trybu życia i większą dostępnością do obiektów sportowych. Badanie Ipsos „COVID 365+” wskazało, że Polacy zaczęli patrzeć na swoje zdrowie w sposób holistyczny. Oprócz wizyt u lekarza i zdrowego odżywiania na znaczeniu zyskało uprawianie aktywności fizycznej. 72% Polaków potwierdziło, że zdrowie jest dziś dla nich największą wartością.

 

Reklama

Konsolidacja w handlu odzieżą i obuwiem sportowym będzie postępować a sieci sklepów będą zajmować pozycję małych, nierentownych podmiotów. Równocześnie prowadzone będą inwestycje w rozwój nowych technologii cyfrowych i sprzedaż online.

 

 

 

***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “Monitoring Branżowy - Analizy Sektorowe”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Reklama

Pobierz raport

Czytaj więcej

Artykuły związane z płyn do prania sportowej odzieży