Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Niemcy chcą stworzenia nowego hubu LNG koło Rugii

|
selectedselectedselected
Niemcy chcą stworzenia nowego hubu LNG koło Rugii | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

13 lutego minister gospodarki Meklemburgii-Pomorza Przedniego Reinhard Meyer przedstawił plany dotyczące budowy infrastruktury potrzebnej do uruchomienia kolejnego pływającego terminalu LNG. Chodzi o jednostkę FSRU Transgas Power wydzierżawioną na zlecenie rządu federalnego od greckiego armatora Dynagas, której wskazaną przez Berlin lokalizacją ma być Lubmin. Za przedsięwzięciem stoi spółka RWE, która wspólnie z norweską firmą Stena Power ma być operatorem terminalu.

Meyer poinformował, że w odróżnieniu od pozostałych projektów FSRU w Niemczech nowa jednostka ma nie przebywać na nabrzeżu lub w porcie, lecz być podpięta do specjalnej morskiej platformy, która powstałaby na Bałtyku, ok. 5–6 km na wschód od Rugii. Platforma miałaby z kolei zostać podłączona do gazowej sieci przesyłowej w okolicach Lubmina liczącym blisko 40 km podmorskim gazociągiem ułożonym wzdłuż istniejących nitek rurociągów Nord Stream. Z dokumentów złożonych przez RWE w Urzędzie Górniczym w Stralsundzie wynika, że planowany hub morski obejmuje w sumie dwie platformy, a na każdej z nich ma się znaleźć miejsce dla dwóch jednostek FSRU. Po oddaniu do użytku pierwszej jego moc regazyfikacyjna miałaby wynieść 14,4 mld m3, a po powstaniu drugiej – nawet 38 mld m3 (co pokrywa się z zakładaną maksymalną przepustowością gazociągu łączącego platformy z siecią przesyłową). Prace budowlane w Zatoce Greifswaldzkiej miałyby rozpocząć się najwcześniej w połowie maja br. i potrwać kilka miesięcy, tak aby gazoport mógł, zgodnie z zamierzeniami rządu, rozpocząć działalność zimą 2023/2024. Szybkie ukończenie procedur i wydanie niezbędnych zezwoleń ma umożliwić przyjęta w 2022 r. federalna specustawa dotycząca infrastruktury LNG w Niemczech. Niewykluczone, że do sprawnej realizacji inwestycji potrzebna będzie jednak jej nowelizacja – choć obowiązujące prawo przewiduje szybką ścieżkę w przypadku projektów w określonych lokalizacjach, w tym w Lubminie, to infrastruktura ma powstać kilkadziesiąt kilometrów od miejscowości....

 

 

Reklama

Czytaj dalej na osw.waw.pl

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Michał Kędzierski

Michał Kędzierski

Absolwent Instytutu Stosunków Międzynarodowych Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim (praca dyplomowa poświęcona wpływowi czynnika ekonomicznego na politykę Niemiec wobec Federacji Rosyjskiej – obrona 2015). Stypendysta Międzynarodowego Stypendium Parlamentarnego (Internationales Parlaments-Stipendium) w niemieckim Bundestagu (2016). W latach 2014–2016 współpracownik redakcji „Biuletynu Niemieckiego”, wydawanego przez Centrum Stosunków Międzynarodowych oraz Fundację Współpracy Polsko-Niemieckiej. W latach 2016–2019 ekspert ds. Niemiec w Centrum Inicjatyw Międzynarodowych. Analityk OSW od 2019 roku.

Tematy badawcze
  • Polityka energetyczna RFN 
  • Polityka klimatyczna RFN 
  • Transformacja sektora transportu (Verkehrswende) w Niemczech 
  • Proces dekarbonizacji gospodarki w Niemczech 


Reklama
Reklama