Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży

|
selectedselectedselected
Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Utrzymujące się zakłócenia w łańcuchach dostaw (niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i coraz późniejsze dostawy surowców, m.in. stali czy tworzyw sztucznych) dezorganizowały produkcję koncernów motoryzacyjnych, co skutkowało spadkiem eksportu pojazdów, części i akcesoriów.

Dobra koniunktura utrzymała się jedynie w segmencie pojazdów użytkowych, co przełożyło się na wysoką sprzedaż eksportową nadwozi.

Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży - 1Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży - 1

Branża motoryzacja bardzo szybko odczuła negatywne konsekwencje konfliktu w Ukrainie. Mimo, że Rosja, Białoruś i Ukraina nie mają dużego znaczenia dla krajowej produkcji motoryzacyjnej (eksport części, nadwozi i pojazdów to ok. 5% całego eksportu branży), to wojna i sankcje pogłębiły zakłócenia światowych łańcuchów dostaw oraz spowodowały niekontrolowany wzrost cen surowców i komponentów.

Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży - 2Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży - 2

Reklama

* w nawiasach podano udział danego podsektora w eksporcie działu w 2020 r., w tytule udział sektora w eksporcie w 4q21

Wyzwaniem dla branży będzie dostosowanie do trudniejszego otoczenia gospodarczego – niższych wolumenów produkcji przy znacznie wyższych kosztach. Może to skłaniać koncerny do koncentracji produkcji w najbardziej zyskownych segmentach pojazdów, co pozwoli zwiększać marże i wartość sprzedaży, również sprzedaży eksportowej.

Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży - 3Motoryzacja (9,3% eksportu ogółem). Niedobory półprzewodników, utrudniony dostęp i późniejsze dostawy surowców, czyli coraz więcej wyzwań dla branży - 3

 







***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: Kwartalnik Eksportera Wojenna zawierucha, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk

Pobierz najnowszy Kwartalnika Eksportera

Reklama

 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Tematy

brak półprzewodników dlaczego brakuje półprzewodników kryzys półprzewodników produkcja półprzewodników półprzewodników kryzys na rynku półprzewodników brak półprzewodników w motoryzacji produkcja półprzewodników w polsce dlaczego nie ma półprzewodników kryzys półprzewodników przyczyny przykłady półprzewodników fabryka półprzewodników pożar fabryki półprzewodników tajwan produkcja półprzewodników zależność oporu od temperatury dla półprzewodników wyznaczanie zależności przewodnictwa od temperatury dla półprzewodników i przewodników stała halla dla półprzewodników fabryka półprzewodników w polsce fizyka półprzewodników kryzys półprzewodników kiedy koniec niedobór półprzewodników brak półprzewodników przyczyny przewodnictwo elektryczne półprzewodników producenci półprzewodników na świecie pożar fabryki półprzewodników w japonii brak półprzewodników do kiedy kryzys półprzewodników 2022 spalona fabryka półprzewodników produkcja półprzewodników w europie braki półprzewodników producent półprzewodników przewodnictwo półprzewodników model pasmowy przewodników półprzewodników i izolatorów motoryzacja brak półprzewodników problemy z dostępnością półprzewodników fabryka półprzewodników tewa producenci półprzewodników austria fabryka półprzewodników deficyt półprzewodników brak półprzewodników dlaczego dostępność półprzewodników problem półprzewodników
Reklama
Reklama