Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa]

|
selectedselectedselected
Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] | FXMAG INWESTOR
pexels.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W latach 2018-2019 rynek mebli w Europie wzrastał średnio o 3,3% rocznie. Pandemia COVID-19 w okresie 2020-2021 podbiła roczne tempo wzrostu europejskiego rynku meblarskiego do średnio 4,7%. W tym czasie przyspieszenie dynamiki wzrostu odnotowano we wszystkich segmentach rynku mebli, w tym najsilniejsze w przypadku mebli do kuchni i jadalni (5,6%). Według prognoz Statisty, w latach 2022-2026 wartość przychodów całego rynku mebli w Europie odnotuje wolniejszy niż przed pandemią wzrost w wysokości 2,6% średnio rocznie, osiągając poziom 215,1 mld EUR w końcu okresu. Najbardziej dynamicznie ponownie będzie rósł segment mebli do kuchni i jadalni (z CARG 2022-2026 wynoszącym 2,9%), a sprzedaż tego segmentu w 2026 będzie wyższa od wartości z 2021 r. o 13,8%.

Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 1Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 1

 

Największy udział w rynku ma segment mebli do salonu, którego sprzedaż w 2022 r. w Europie jest szacowana na 53,0 mld EUR, stanowiąc 29,9% rynku.

Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 2Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 2

Reklama

W 2022 r. mieszkaniec Europy wyda szacunkowo na meble średnio ponad 208 EUR. W kolejnych latach prognozuje się zwiększenie wydatków na ten cel do nieco ponad 251 EUR w 2026 r.

Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 3Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 3

 

W 2022 r. najwyższa szacunkowa sprzedaż mebli wśród krajów europejskich obserwowana będzie w Niemczech w wysokości 42,9 mld EUR, co stanowi 24,2% europejskiego rynku. Prognozowany jest wzrost tej wartości do poziomu 49,2 mld EUR w 2026 r., czyli poziomu o 8,8% wyższego niż w 2021 r. Najbardziej dynamiczny rozwój spośród tych pięciu rynków pomiędzy rokiem 2021 r. a 2026 r. nastąpi w przypadku Wielkiej Brytanii, gdzie spodziewany jest wzrost sprzedaży o 13,3%. Na drugim biegunie będzie Rosja, w której przewidywany jest znaczny spadek sprzedaży mebli o 13,9% w latach 2021-2026 (szczególnie w 2022 r., kiedy spadek ten wyniesie o 33,7% r/r).

Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 4Jak kształtuje się rynek mebli w Europie? – wartość sprzedaży, wydatki per capita oraz struktura sprzedaży [analiza sektorowa] - 4

 

Reklama

Sklepy online odpowiadają za 16% szacunkowych przychodów ze sprzedaży mebli w Europie w 2022 r. Prognozuje się, że do 2025 r. udział przychodów z kanałów e-commerce zwiększy się do 22%.

 

 

**Materiał pochodzi z raportu PKO BP: BRANŻA MEBLARSKA Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026r., którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk:

Pobierz raport

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski - Analizy Rynkowe

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego. Wg wstępnych danych na koniec 2020 r. jego skonsolidowany zysk netto wyniósł 2,65  mld zł a wartość aktywów 382 mld zł. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku oszczędności (18,4 proc.), kredytów (17,6 proc.), w rynku leasingowym (11,2 proc.) oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych (22,2 proc.). Posiadając ponad 9,51 mln kart płatniczych, bank jest największym wydawcą kart debetowych i kredytowych w Polsce. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która na koniec 2020 r. miała ponad 5 mln aktywnych aplikacji, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce. Silną pozycję Banku wzmacniają spółki Grupy Kapitałowej. Dom Maklerski PKO Banku Polskiego jest liderem pod względem liczby i wartości transakcji IPO i SPO na rynku kapitałowym. 


Reklama
Reklama