Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Farmacja: inflacja nie wpływa na sprzedaż – zdrowie cenniejsze niż złoto

|
selectedselectedselected
Farmacja: inflacja nie wpływa na sprzedaż – zdrowie cenniejsze niż złoto | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Apteki sprzedają więcej leków na receptę

Obecnie, po zniesieniu większości restrykcji antypandemicznych, obserwujemy zwiększenie liczby usług świadczonych przez lekarzy, co przekłada się na wzrost sprzedaży leków na receptę. W ostatnich kwartałach dostępność świadczeń zdrowotnych w Polsce była ograniczona, co wpłynęło na pogorszenie stanu zdrowia wielu pacjentów i konieczność przyjmowania większej ilości leków na receptę.

 

Farmacja: inflacja nie wpływa na sprzedaż – zdrowie cenniejsze niż złoto - 1Farmacja: inflacja nie wpływa na sprzedaż – zdrowie cenniejsze niż złoto - 1

 

Perspektywy i wyzwania rynkowe – czy inflacja ograniczy zakupy?

  • Perspektywy rynku farmaceutycznego są stabilne. Powinien on w najbliższych latach wzrosnąć o 3-7%.
  • Zagrożeniem dla branży jest inflacja wpływająca na spadek siły nabywczej klientów. Może to doprowadzić do sytuacji, w której coraz więcej pacjentów nie będzie stać na leki nowej generacji.
  • Co więcej, możliwe jest, że pacjenci będą ograniczać się do kupowania tylko leków na receptę i rezygnować z leków dostępnych bez recepty oraz suplementów diety – będących najbardziej rentownym segmentem w wielu aptekach (obok m.in. także mocno tracących kosmetyków aptecznych).
  • Wysokie zyski producentów leków – tendencja spadkowa, lecz nie przewidujemy istotnych zmian.
  • Marże pozostaną na stabilnym poziomie.
  • W segmencie hurtowym wysokość marż jest ograniczona, ale w większości przypadków wystarczająca.
  • Pozytywna perspektywa dla segmentu detalicznego.
Reklama

 

Zobacz także: AGD, wyposażenie mieszkań: konsumenci zaciskają pasa, a branża odczuwa spadek popytu

 

 

Farmacja: inflacja nie wpływa na sprzedaż – zdrowie cenniejsze niż złoto - 2Farmacja: inflacja nie wpływa na sprzedaż – zdrowie cenniejsze niż złoto - 2

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Allianz Trade

Allianz Trade

Allianz Trade jest znakiem towarowym używanym do oznaczania usług świadczonych przez Euler Hermes. Jesteśmy światowym liderem w dziedzinie ubezpieczeń kredytu kupieckiego i uznanym specjalistą w zakresie gwarancji ubezpieczeniowych, windykacji, strukturyzowanego kredytu kupieckiego i ryzyka politycznego. Z siedzibą główną w Paryżu, jesteśmy obecni w ponad 50 krajach, gdzie zatrudniamy 5 500 pracowników. W 2021 r. wartość naszych transakcji biznesowych na świecie wyniosła 931 mld euro.


Reklama
Reklama