Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Brief dla agencji marketingowej – jak go wypełnić?

|
selectedselectedselected
Brief dla agencji marketingowej – jak go wypełnić? | FXMAG INWESTOR
freepik.com
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Jeżeli na którymś etapie naszej działalności biznesowej zdecydujemy się podjąć współpracę z agencją marketingową, to będziemy musieli stworzyć brief. Co to takiego jest i jak się zabrać do jego wypełnienia?

Z internetu korzysta już praktycznie każdy. To właśnie tam poszukujemy informacji i produktów. Znaczenie e-commerce z każdym rokiem rośnie. Coraz więcej jest zarówno dostawców produktów i usług, jak i klientów nimi zainteresowanych. Są więc duże możliwości i szanse na rozwój firmy, ale też duża konkurencyjność. Z tego względu istotny jest marketing internetowy. Musimy mieć dobrą strategię i plan, jak się wyróżnić i co zrobić, żeby to z naszej oferty internauci skorzystali. Ponieważ wymaga to dużej wiedzy i doświadczenia, wiele firm kieruje się do agencji marketingowej.

 

Czym jest brief?

Kiedy już skontaktujemy się z agencją, to będziemy tworzyć brief marketingowy. Jest to swego rodzaju dokument, w którym będziemy określać założenia i cele kampanii, jakie mają być przeprowadzone. Precyzujemy nasze oczekiwania biznesowe, budżet przeznaczony na ten cel, grupę docelową. Im więcej będzie zawierać informacji, tym bardziej przejrzysta będzie współpraca.

Reklama

Brief to nie tylko pośpiesznie zebrane myśli, czy krótkie punkty. Jego spisanie powinny poprzedzać analizy. Należy prześledzić działania swojej konkurencji, branżę i to, kto jest grupą docelową. To pozwoli uniknąć nieporozumień i ułatwi pracę z podwykonawcami.

 

Korzyści płynące ze stworzenia briefu marketingowego

Powodów, dla których brief należy stworzyć i podejść do tego starannie, jest sporo. Przede wszystkim łatwiej będzie dostosować promocję i narzędzia pod kątem wyznaczonych celów, a to pozwoli na optymalne zarządzanie dostępnego budżetu.

Mając wszystko spisane, łatwo można weryfikować i ewentualnie zmieniać założenia kampanii i strategię. Dzięki temu działania będą skuteczne. Jest to też duża oszczędność czasu, bo posiadając wszystkie wytyczne, szybciej można delegować zadania. Praca nad projektem jest przejrzysta i szybsza.

Dobrze skonstruowany brief daje większą gwarancję spełnienia oczekiwań. Jego tworzenie pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości i wymaga pełnego zrozumienia potrzeb biznesowych.

Reklama

 

Elementy briefu marketingowego

Chociaż wiemy już, co mniej więcej w briefie powinno się znaleźć, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że w przypadku każdej firmy będzie on wyglądać inaczej. Są jednak pewne elementy wspólne, które pojawiają się zawsze. Na pewno muszą być dane związane z firmą i jej ofertą. W tym miejscu opisuje się specyfikę branży, konkurencję, zasoby w tym zaplecze techniczne lub liczbę pracowników. Jest to miejsce na przedstawienie mocnych i słabych stron. Należy odpowiedzieć sobie na pytania, czemu i jakie produkty oferty cieszą się powodzeniem, jakie są opinie, co myślą klienci o ofercie.

Cele biznesowe mogą obejmować znalezienie nowych klientów, wyjście na rynek zagraniczny, większy czas trwania sesji. Określamy budżet przeznaczony na kampanie i persony, czyli naszych przykładowych modelowych klientów. Jeżeli są jakieś dodatkowe informacje bądź oczekiwania, to także warto je uwzględnić.

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Informacje prasowe

Informacje prasowe

Wiadomości prasowe ze świata finansów oraz szeroko pojętego inwestowania


Reklama
Reklama