Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

brief nfts nftthompson new

Jeżeli na którymś etapie naszej działalności biznesowej zdecydujemy się podjąć współpracę z agencją marketingową, to będziemy musieli stworzyć brief. Co to takiego jest i jak się zabrać do jego wypełnienia?

Z internetu korzysta już praktycznie każdy. To właśnie tam poszukujemy informacji i produktów. Znaczenie e-commerce z każdym rokiem rośnie. Coraz więcej jest zarówno dostawców produktów i usług, jak i klientów nimi zainteresowanych. Są więc duże możliwości i szanse na rozwój firmy, ale też duża konkurencyjność. Z tego względu istotny jest marketing internetowy. Musimy mieć dobrą strategię i plan, jak się wyróżnić i co zrobić, żeby to z naszej oferty internauci skorzystali. Ponieważ wymaga to dużej wiedzy i doświadczenia, wiele firm kieruje się do agencji marketingowej.

 

Czym jest brief?

Kiedy już skontaktujemy się z agencją, to będziemy tworzyć brief marketingowy. Jest to swego rodzaju dokument, w którym będziemy określać założenia i cele kampanii, jakie mają być przeprowadzone. Precyzujemy nasze oczekiwania biznesowe, budżet przeznaczony na ten cel, grupę docelową. Im więcej będzie zawierać informacji, tym bardziej przejrzysta będzie współpraca.

Brief to nie tylko pośpiesznie zebrane myśli, czy krótkie punkty. Jego spisanie powinny poprzedzać analizy. Należy prześledzić działania swojej konkurencji, branżę i to, kto jest grupą docelową. To pozwoli uniknąć nieporozumień i ułatwi pracę z podwykonawcami.

Reklama

 

Korzyści płynące ze stworzenia briefu marketingowego

Powodów, dla których brief należy stworzyć i podejść do tego starannie, jest sporo. Przede wszystkim łatwiej będzie dostosować promocję i narzędzia pod kątem wyznaczonych celów, a to pozwoli na optymalne zarządzanie dostępnego budżetu.

Mając wszystko spisane, łatwo można weryfikować i ewentualnie zmieniać założenia kampanii i strategię. Dzięki temu działania będą skuteczne. Jest to też duża oszczędność czasu, bo posiadając wszystkie wytyczne, szybciej można delegować zadania. Praca nad projektem jest przejrzysta i szybsza.

Dobrze skonstruowany brief daje większą gwarancję spełnienia oczekiwań. Jego tworzenie pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości i wymaga pełnego zrozumienia potrzeb biznesowych.

 

Elementy briefu marketingowego

Chociaż wiemy już, co mniej więcej w briefie powinno się znaleźć, musimy sobie zdawać sprawę z tego, że w przypadku każdej firmy będzie on wyglądać inaczej. Są jednak pewne elementy wspólne, które pojawiają się zawsze. Na pewno muszą być dane związane z firmą i jej ofertą. W tym miejscu opisuje się specyfikę branży, konkurencję, zasoby w tym zaplecze techniczne lub liczbę pracowników. Jest to miejsce na przedstawienie mocnych i słabych stron. Należy odpowiedzieć sobie na pytania, czemu i jakie produkty oferty cieszą się powodzeniem, jakie są opinie, co myślą klienci o ofercie.

Reklama

Cele biznesowe mogą obejmować znalezienie nowych klientów, wyjście na rynek zagraniczny, większy czas trwania sesji. Określamy budżet przeznaczony na kampanie i persony, czyli naszych przykładowych modelowych klientów. Jeżeli są jakieś dodatkowe informacje bądź oczekiwania, to także warto je uwzględnić.

Czytaj więcej

Artykuły związane z brief nfts nftthompson new