IMPORT
Import kosmetyków do Francji zanotował w latach 2018-2019 średni wzrost 4,9% rocznie do ponad 5,7 mld EUR. Natomiast w 2020 r. nastąpił spadek importu kosmetyków o 9,4% r/r wskutek pandemii COVID-19. Za to już w 2021 r. zanotowano znaczący wzrost tego importu o 10,5% r/r do powyżej 5,7 mld EUR.
W strukturze francuskiego importu kosmetyków najwyższą pozycję zajęła Szwajcaria z udziałem wynoszącym 17,2%. Kosmetyki importowane z Polski o wartości 152,0 mln EUR stanowiły w 2021 r. 2,6% importu kosmetyków do Francji, co dało Polsce 11. miejsce wśród dostawców branży na tym rynku. W 2021 r. francuski import kosmetyków z Polski wzrósł o blisko 1/4 w ciągu roku.
WIELKOŚĆ RYNKU
W latach 2018-2019 rynek kosmetyków we Francji zwiększał się średnio o 1,1% rocznie. Pandemia COVID-19 spowodowała spadek tego rynku średnio 2,0% rocznie w kolejnych dwóch latach (CAGR 2020-2021). Statista przewiduje, że w następnych latach dynamika wzrośnie o 2,8% rocznie (CAGR 2022-2026).
Segment kosmetyków do pielęgnacji osobistej, którego sprzedaż w 2022 r. we Francji jest przewidywana na 5,2 mld EUR, stanowi 39,0% całkowitej sprzedaży branży.
W 2022 r. mieszkaniec Francji wyda szacunkowo na kosmetyki średnio ponad 204 EUR. Prognozowany jest wzrost tej kwoty do nieco powyżej 223 EUR w 2026 r.
***Materiał pochodzi z raportu PKO BP: “BRANŻA KOSMETYCZNA. Pozycja międzynarodowa polskich producentów i prognozy rozwoju rynku do 2026 r.”, którego pełną zawartość możesz zobaczyć i pobrać klikając w poniższy przycisk: