Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Wyniki finansowe Artifex Mundi: spółka wypracowała rekordowy poziom skoryg. EBITDA

|
selectedselectedselected
Wyniki finansowe Artifex Mundi: spółka wypracowała rekordowy poziom skoryg. EBITDA | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Wyniki spółki za 3Q’23 okazały się zbliżone do naszych oczekiwań co odbieramy neutralnie. Na poziomie przychodów Artifex wypracował 23,6 mln PLN (+166,1% r/r), co było poziomem zgodnym z raportowanymi w ostatnich miesiącach odczytami.

 

 

Pozytywnie zaskoczył nas koszt tantiem, który sięgnął w 1,2 mln PLN (+41,4% r/r), a relacja przychodów z „Unsolved” pomniejszonych o UA do tantiem spadła z 10,2% w 2Q’23 do 10,0% w 3Q’23. Wskazuje to na dalsze możliwości spółki co do poprawy rentowności tej aplikacji przy pomocy samej rotacji gier startowych. Poziom kosztów SG&A był zbliżony do naszych oczekiwań, a jego znaczący wzrost r/r (+245,4%) wynikał głównie ze zwiększenia nakładów na kampanie marketingowe na „Unsolved”, które wyniosły w tym okresie 12,9 mln (+370,7% r/r, +24,7% q).

 

Reklama

W 3Q’23 Artifex wypracował rekordowy poziom skoryg. EBITDA = 7,8 mln PLN (+89,9% r/r; skoryg. o 0,2 mln PLN kosztów związanych jest z funkcjonującym w spółce programem motywacyjnym), tym samym delikatnie przebił nasze oczekiwania, co dobieramy lekko pozytywnie. Z drugiej strony lekko negatywnie zaskoczył nas wynik z działalności finansowej (-1,4 mln PLN), czego głównym powodem jest wyższa strata na wycenie zawartych transakcji walutowych FX (1,1 mln PLN). Tym samym skoryg. zysku netto spółki wyniósł 4,6 mln PLN (+142,2%), co było poziomem delikatnie niższym od naszych prognoz. W omawianym okresie nakłady inwestycyjne na produkcję gier wyniosły 4,7 mln PLN (+24,6% r/r, -9,6% q/q). Na koniec września’23 spółka posiadała 23,3 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+0,1 mln PLN q/q). W minionym kwartale kontynuowano prace nad rozwojem obecnej wersji „Unsolved” oraz silnikiem umożliwiające rozbudowę aplikacji o metagrę. Pace nad nową grą RPG przebiegały zgodnie z wyznaczonym harmonogramem. Dalsze kroki w ramach tego projektu przewidują w 1H’24 rundę kolejnych testów z graczami, a w 2H’24 reveal gry oraz rozpoczęcie działań marketingowych.

 

Zobacz także: W co warto inwestować w 2024 roku - prognozy dla rynków giełdowych

 

Ostatnia rekomendacja BDM: KUPUJ z ceną docelową 22,8 PLN/akcję (30.08.2023) LINK

 

Wyniki finansowe Artifex Mundi: spółka wypracowała rekordowy poziom skoryg. EBITDA - 1Wyniki finansowe Artifex Mundi: spółka wypracowała rekordowy poziom skoryg. EBITDA - 1

  • Spółka w 3Q’23 wypracowała 23,6 mln PLN przychodów (+166,1% r/r) – z czego HOPY 2,3 mln PLN (-16,6% r/r), F2P 21,3 mln PLN (+251,5% r/r) - w tym „Bladebound” = 0,3 mln PLN (-59,2% r/r), „Unsolved” = 21,0 mln PLN (+284,6% r/r; 4,8 mln PLN z reklam), a resztę 0,1 mln PLN gry premium (-15,9% r/r).
  • W 3Q’23 koszty wytworzenia sprzedanych usług sięgnęły 2,4 mln PLN (+14,0% r/r, +6,7% q/q): tantiemy = 1,2 mln PLN (+41,4% r/r, +11,6% q/q), amortyzacja = 1,2 mln PLN (-15,9% r/r, +2,9% q/q).
  • W omawianym okresie grupa rozpoznała 1,6 mln PLN kosztów ogólnego zarządu (+18,3% r/r, +43,0% q/q – z czego 0,2 mln PLN stanowiły niegotówkowe koszty programu motywacyjnego) oraz 13,1 mln PLN kosztów sprzedaży (+355,5% r/r, +24,9% q/q) – z czego 12,9 mln PLN dotyczy UA (+370,7% r/r, +24,7% q/q).
  • W 3Q’23 EBITDA wyniosła 7,6 mln PLN (+95,5% r/r), skoryg. EBITDA sięgnęła 7,8 mln PLN (+89,9% r/r; 0,2 mln PLN kosztów związanych z programem motywacyjnym).
  • Przychody finansowe sięgnęły 0,3 mln PLN (całość tej kwoty dotyczy odsetek od lokat i rachunków bankowych). Koszty finansowe wyniosły 1,7 mln PLN (0,1 mln PLN dotyczy odsetek, 0,3 mln PLN wynika z różnic kursowych, a 1,1 mln PLN aktualizacja wartości inwestycji czyli wyceny zawartych transakcji walutowych FX), czym negatywnie nas zaskoczyły.
  • W omawianym okresie na poziomie zysku netto spółka wypracowała 4,5 mln PLN (+161,5% r/r).
  • W 3Q’23 CF operacyjny wyniósł 0,9 mln PLN, CF inwestycyjny = 0,3 mln PLN, CF finansowy = -0,2 mln PLN. Na koniec września’23 spółka miała 23,3 mln PLN środków pieniężnych oraz aktywów finansowych (+0,1 mln PLN q/q).
  • Na koniec września’23 aktywowane koszty gier wyniosły 43,5 mln PLN (+3,6 mln PLN q/q, +15,8 mln PLN r/r), z czego 43,2 mln PLN dotyczą gry w trakcie produkcji F2P (+3,6 mln PLN q/q, +15,9 mln PLN r/r) – 7,9 mln PLN „Unsolved” (+0,9 mln PLN q/q), 15,4 mln PLN Nowa gra RPG (+2,0 mln PLN q/q), 16,7 mln PLN projekty badawczo rozwojowe (+1,1 mln PLN q/q).
  • Nakłady inwestycyjne na produkcję gier = 4,7 mln PLN (+24,6% r/r, -9,6% q/q).
  • Delikatny wzrost liczby pracowników = 98 w 3Q’23 (vs 95 w 2Q’23).
  • „Unsolved” – w minionym kwartale kontynuowano prace nad rozwojem obecnej wersji gry, m.in. zwiększając liczbę tytułów dostępnych w aplikacji, wdrażając nowe mechaniki i funkcjonalności, dające istotny wzrost LTV, stwarzający przestrzeń dla zwielokrotnienia wydatków na akwizycje graczy. Równocześnie kontynuowano prace nad silnikiem gry, umożliwiające rozbudowę Unsolved o metagrę, czyli o warstwę dodającą zaangażowanym graczom dodatkowe mechaniki rozgrywki, zwiększając potencjał gry do monetyzacji.
  • Nowa gra RPG - w minionym okresie prowadzono prace zgodnie z harmonogramem. Przeprowadzone w 2Q’23 testy gry z graczami (tzw. technical soft-launch), mające na celu zweryfikowanie kluczowych założeń i wskaźników projektu, potwierdziły atuty gry (unique selling points) w postaci m.in. wysokiego poziomu jakości contentu, unikalnego art style czy gameplay’u. Uwzględniając wnioski z analizy danych zebranych w ramach testów w 3Q’23 oraz po jego zakończeniu, do dnia sporządzenia sprawozdania, w ramach projektu prowadzono prace m.in. w obszarze trybów gry oraz jej zawartości. Harmonogram dalszych prac w ramach projektu zakłada przeprowadzenie kolejnych testów w graczami w 1H’24, a następnie reveal gry oraz rozpoczęcie działań marketingowych w 2H’24.
  • Gry HOPA – na koniec września’23 50 gier z całego portfolio Artifex Mundi było dostępnych na co najmniej dwóch platformach konsolowych (+1 q/q).
Reklama

Wyniki finansowe Artifex Mundi: spółka wypracowała rekordowy poziom skoryg. EBITDA - 2Wyniki finansowe Artifex Mundi: spółka wypracowała rekordowy poziom skoryg. EBITDA - 2

 

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama