Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Ta spółka z GPW publikuje wyniki i jest dowodem na zmianę nawyków Polaków

|
selectedselectedselected
UWAGA! Jest ogień! Ta spółka z GPW publikuje wyniki i jest dowodem na zmianę nawyków Polaków | FXMAG INWESTOR
Freepik/Opracowanie własne
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Dadelo zaskakuje wynikami. Polacy przesiadają się na rowery, co widać po najnowszym raporcie. Spółka rośnie w siłę, pomimo trudniejszego otoczenia rynkowego. Zdaniem przedstawicieli odpowiada za to m.in. rozszerzenie oferty sklepu online. 

 

  • Spółka Dadelo odnotowała 1,67 mln zł jednostkowego zysku netto w I półroczu br. 
  • Rowery odpowiadały za 40% udziału w sprzedaży. 
  • W lipcu analitycy Trigon DM podwyższyli cenę docelową akcji do 20 zł z 19 zł wcześniej, utrzymując rekomendację "kupuj".

 

Rowery coraz popularniejsze w Polsce? Wiele na to wskazuje 

Dadelo prowadzi internetową sprzedaż rowerów i akcesoriów. W I połowie 2023 r. jednostkowy zysk netto wyniósł 1,67 mln zł wobec 2,11 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Zysk operacyjny wyniósł natomiast 1,92 mln zł względem 2,43 mln zł rok wcześniej. Na uwagę zasługuje wzrost przychodów ze sprzedaży (99,2 mln zł w I połowie 2023 r. wobec 60,85 mln zł), co jest dowodem na wzrost popularności marki w Polsce. 

“Zysk netto spółki w I poł. 2023 nieznacznie zmalał do 1 673 tys. zł (2 112 tys zł w I poł. 2022) głównie poprzez zwiększenie wydatków na marketing oraz zwiększenie zatrudnienia celem obsługi sklepu stacjonarnego w Warszawie” - przekazano w raporcie wynikowym. 

Reklama

To właśnie otwarcie sklepu stacjonarnego jest ważnym krokiem w rozwoju, pomimo że będzie ciążyło w tym roku na rentowności. Centrum rowerowe w Warszawie ma ugrutnować pozycję spółki na dynamicznie rozwijającym się rynku. 

 

Wyniki finansowe Dadelo

uwaga jest ogien ta spolka z gpw publikuje wyniki i jest dowodem na zmiane nawykow polakow grafika numer 1uwaga jest ogien ta spolka z gpw publikuje wyniki i jest dowodem na zmiane nawykow polakow grafika numer 1

Źródło: Trigon

 

Zobacz również: Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego

 

Notowania Dadelo na tle indeksu WIG

Reklama

uwaga jest ogien ta spolka z gpw publikuje wyniki i jest dowodem na zmiane nawykow polakow grafika numer 2uwaga jest ogien ta spolka z gpw publikuje wyniki i jest dowodem na zmiane nawykow polakow grafika numer 2

Źródło: TradingView 

 

Analitycy Trigon DM podnieśli pod koniec lipca cenę docelową akcji z 19 do 20 zł, podtrzymując rekomendację “kupuj”

“Po zaraportowaniu wyższej od naszych oczekiwań dynamiki sprzedaży w II kw. podwyższamy trajektorię wzrostu przychodów w najbliższych latach, która obecnie zbliżona jest do średnioterminowego guidance’u spółki (5-letni CAGR przychodów 26 vs. 30 proc. w komunikacji CEO). Jednocześnie obniżamy oczekiwaną w kolejnych latach rentowność (niższa MBNS z racji wzrostu udziału rowerów w mix sprzedaży, wyższe koszty wsparcia sprzedaży i rozwoju omnichannel’u)” - zaznaczyli analitycy. 

A 18.08.23 ukazała się nowa rekomendacja od Trigon dla Dadelo. "Kupuj" z ceną docelową 20 zł zostało utrzymane, a analitycy Trigon tak skomentowali wyniki:

Reklama

„Wyniki zbliżone do naszych oczekiwań. Spadek MBNS wiążemy z większym focusem zarządu na wzrost oraz decyzją o poprawie rotacji magazynu w trudniejszym otoczeniu rynkowym. W mniejszym stopniu również ze wzrostem udziału rowerów w strukturze sprzedaży. W obszarze SG&A uwagę zwracał:

(1) wzrost kosztów usług obcych (+50% r/r), gdzie poza performance marketingiem spółka prowadziła kampanie w kanale ATL,

(2) wzrost wynagrodzeń (+75% r/r) związany przede wszystkim z rozwojem struktur operacyjnych i kanału omnichannel (zatrudnienie +50% vs. koniec 2022r.)

#Przepływy pieniężne. W 2Q zapasy lekko spadły kw/kw, co oprócz wymiaru sezonowego wynika naszym zdaniem z ostrożniejszego budowania kolekcji w otoczeniu słabszego konsumenta i okazji rynkowych po szczycie sezonu (nawis podaży towarów na rynku, presja na obniżanie stanów magazynowych przez producentów i dystrybutorów). Ponadto obserwujemy znaczącą poprawę pozycji negocjacyjnej wobec dostawców, która przełożyła się na wydłużenie cyklu rotacji zobowiązań. Pośrednio również na mocny OCF w 1H’23 (18,5 vs. -1mln PLN przed rokiem).

Podsumowując, po wynikach za 1H nie widzimy potrzeby rewizji naszych tegorocznych prognoz – przychody 185mln PLN, EBITDA 7mln PLN” – napisał Grzegorz Kujawski z Trigon DM.

 

Zobacz również: Pepco – analiza fundamentalna. To nie problemy głównego akcjonariusza są istotne

Reklama

 

Polacy przesiadają się na jednoślady 

Jako główne czynniki wzrostowe dla spółki wskazuje się przede wszystkim rosnącą ofertę oraz popularność marki Centrumrowerowe.pl. W Warszawie otworzono również sklep stacjonarny. 

“Podstawowymi kategoriami tworzącymi przychód były rowery, których udział w sprzedaży wyniósł 40%, następnie części rowerowe 23%, akcesoria 18%, odzież i obuwie 16%, pozostałe 3%. Wszystkie oferowane kategorie odnotowały bardzo dynamiczne wzrosty w porównaniu do roku poprzedniego” - zaznaczono w raporcie.  

Duży wpływ na wyniki miało wzbogacenie asortymentu. 

Średnia wartość koszyka była naszym zdaniem napędzana poszerzeniem oferty rowerowej i mogła w 2Q sięgnąć 20% r/r. Podobnie jak w 1Q, w 2Q zakładamy erozję MBNS, ale płytszą rzędu 1,5p.p. r/r. Pomimo bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży, nie zakładamy istotnego pozytywnego efektu dźwigni (wskaźnik SG&A -0,2p.p. r/r) z racji dynamicznego rozwoju struktury organizacyjnej, wzrostu kosztów marketingu, logistyki i kosztów sklepu stacjonarnego” - zaznaczono na początku lipca. 

Zobacz również: Debiut Dadelo - co musisz wiedzieć, zanim zainwestujesz w IPO kolejnej spółki e-commerce

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę

Reklama
Reklama