Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego

|
selectedselectedselected
Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  | FXMAG INWESTOR
materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

# Szacunki 2Q’23: (1) Spółka zaraportowała w 2Q przychody na poziomie 70mln PLN (+69% r/r, YTD +62% r/r). Zakładamy, że sprzedaż offline sięgnęła 10mln PLN, a dynamika sprzedaży online przekroczyła 45% r/r. Średnia wartość koszyka była naszym zdaniem napędzana poszerzeniem oferty rowerowej i mogła w 2Q wzrosnąć o 20% r/r. (2) Podobnie jak w 1Q, w 2Q zakładamy erozję MBNS, ale płytszą rzędu 1,5p.p. r/r. (3) Pomimo bardzo wysokiej dynamiki sprzedaży, nie zakładamy istotnego pozytywnego efektu dźwigni (wskaźnik SG&A -0,2p.p. r/r) z racji dynamicznego rozwoju struktury organizacyjnej, wzrostu kosztów marketingu, logistyki i kosztów sklepu stacjonarnego. (4) W rezultacie EBITDA w 2Q’23 naszym zdaniem mogła sięgnąć 4mln PLN (+39% r/r, rentowność EBITDA 4%, tj. -1,5p.p. r/r). (5) Podsumowując, kluczowe z punktu widzenia budowy wartości spółki jest obecnie przeskalowanie biznesu DAD. Wyniki sprzedażowe 2Q wpisują się w ten scenariusz, a w całym roku widzimy obecnie miejsce na przekroczenie 180mln PLN przychodów (+55% r/r). (6) Ponadto zakładamy, że DAD selektywnie korzystał na przetowarowaniu rynku „odbierając” nawis towaru u dystrybutorów i producentów z atrakcyjnym dyskontem. W rezultacie w kolejnych kwartałach oczekujemy dalszego wzrostu zapasów, jednocześnie wysoka dynamika sprzedaży nie powinna pogarszać rotacji magazynu.

Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  - 1Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  - 1

 

# Obniżenie guidance’u wynikowego Bike24 potwierdza m.in. trudniejsze otoczenie rynkowe. (1) W 2Q Bike24 zaraportował 6% spadek przychodów r/r oraz znaczący spadek rentowności EBITDA (-4,7p.p. r/r do 0,9%). (2) Wiodąca platforma w WE obniżyła również całoroczny guidance przychodów (-10 do -5% r/r vs. 0 do 10% r/r wcześniej) oraz rentowności EBITDA (-1 do 1% vs. 0 do 3,5% wcześniej). Oprócz trudniejszego otoczenia rynkowego wyniki najbliższych kwartałów będą pod presją znaczącego wzrostu, gorzej rotujących zapasów oraz ekspansji SG&A.

Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  - 2Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  - 2

Reklama

 

Po zaraportowaniu wyższej od naszych oczekiwań dynamiki sprzedaży w 2Q podwyższamy trajektorię wzrostu przychodów w najbliższych latach, która obecnie zbliżona jest do średnioterminowego guidance’u Spółki (5-letni CAGR przychodów 26 vs. 30% w komunikacji CEO). Jednocześnie obniżamy oczekiwaną w kolejnych latach rentowność (niższa MBNS z racji wzrostu udziału rowerów w mix sprzedaży, wyższe koszty wsparcia sprzedaży i rozwoju omnichannel’u). W rezultacie wprowadzonych zmian w modelu TP wzrosła o 5% względem poprzedniej rekomendacji (22.05.23). Podtrzymujemy zalecenie inwestycyjne KUPUJ.

 

 

Wycena

Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  - 3Dadelo: Mocna sprzedaż na przekór trudniejszego otoczenia rynkowego  - 3

 

Czynniki ryzyka

Reklama

Kluczowymi specyficznymi czynnikami ryzyka dla DAD są: (1) niższa od zakładanej dynamika sprzedaży omnichannel, (2) słabsza od oczekiwań MBNS (m.in. polityka zakupowa, trendy modowe, konkurencja), (3) wyższy wskaźnik SG&A (głównie w obszarze performance marketingu, zewnętrznej usługi logistycznej), (4) dłuższy okres zwrotu z inwestycji w sklepy stacjonarne, w ramach realizacji strategii omnichannel, (5) gorsza od założeń ścieżka normalizacji cyklu konwersji gotówki, głównie z racji słabszej rotacji zapasów i w rezultacie wyższy wzrost zapotrzebowania na kapitał obrotowy.

 

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama