CD Projekt po zakończeniu wtorkowej sesji podzielił się wynikami sprzedaży Cyberpunka 2077 w okresie pierwszych dziesięciu dni po premierze. Mimo ogromnego zamieszania wokół wejścia na rynek flagowej gry, niezbyt udanej premiery i umożliwienia klientom zwrotu pieniędzy za zakupionego Cyberpunka w przypadku rozczarowania jego jakością, gra sprzedała się w liczbie ponad 5 mln egzemplarzy.
Jak wynika z danych opublikowanych we wtorek przez CD Projekt, spółka sprzedała do 20 grudnia włącznie 13 mln egzemplarzy Cyberpunka 2077 na wszystkie platformy (PC, PlayStation i Xbox) we wszystkich kanałach dystrybucji (w tym w wersji fizycznej). Biorąc pod uwagę wyniki przedsprzedaży oznacza to, że najnowsza produkcja CD Projekt sprzedała się w ciągu pierwszych dziesięciu dni od premiery w liczbie ponad 5 mln egzemplarzy. Wynik podany przez spółkę uwzględnia również zwroty od niezadowolonych klientów, którzy wcześniej kupili grę i nie byli usatysfakcjonowani jej jakością. CD Projekt nie podał jednak liczby dotychczasowych zwrotów. Warto pamiętać, że zwrot kosztów za zakupionego wcześniej Cyberpunka 2077 można było otrzymać do poniedziałku, stąd też dane opublikowane przez spółkę nie obejmują całego okresu programu zwrotu kosztów. Z drugiej strony mało prawdopodobne wydaje się, że w ostatnim dniu liczba zwrotów była tak duża, że obniżyła dotychczasowy wynik sprzedaży.
Cyberpunk 2077 mimo ogromnych problemów po premierze wciąż ma niewielkie szanse na to by pobić wynik gry Red Dead Redemption II, która sprzedała się w liczbie ponad 17 mln egzemplarzy w ciągu pierwszych 14 dni od wejścia na rynek.
Mało prawdopodobne, choć wciąż realne, jest osiągnięcie wyniku 18,5 mln sprzedanych egzemplarzy do końca 2020 r., zgodnie z przedpremierowymi prognozami analityków.