Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

Spółka Brand24 budzi zainteresowanie po publikacji nowych danych. Kolejny kwartał może być jeszcze lepszy?

|
selectedselectedselected
Spółka Brand24 budzi zainteresowanie po publikacji nowych danych. Kolejny kwartał może być jeszcze lepszy? | FXMAG INWESTOR
własne źródło
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

W poniedziałek 16 października (po rozpoczęciu sesji) Brand24 opublikował wybrane dane operacyjne za III kwartał 2023 roku.

 

 

Wartość miesięcznych powtarzalnych przychodów (MRR) na koniec III kwartału 2023 r. wyniosła 2 247 tys. PLN, co oznacza wzrost o ok. 445 tys. PLN, czyli o 25% w ujęciu rok do roku, oraz o 134 tys. PLN (6,3%) w ujęciu kwartał do kwartału1 . W ujęciu dolarowym (klienci wersji „globalnej” – stojący za większością (ponad 80%) przychodów – płacą ceny wyrażone w USD), MRR na koniec III kwartału wyniósł 531 tys. USD, o 38 tys. USD (to jest o 7,7%) więcej, niż na koniec II kwartału 2023 roku (oraz o 121 tys. USD (to jest o 30%) więcej w ujęciu rok-do-roku).

Reklama

Interpretacja: Pozytywna.

 

Średni przychód operacyjny przypadający na użytkownika subskrypcyjnego (ARPU) na koniec III kwartału 2023 r. wyniósł 589 PLN (139 USD); oznacza to wzrost o 39 PLN (7,1%) w ujęciu kwartał do kwartału w złotówkach2 , oraz wzrost o USD 11 (8,6%) w ujęciu kwartał do kwartału w dolarach (wzrost o 31 USD, tj. 29%, rok-do-roku).

Równocześnie Spółka poinformowała, iż jej średni przychód operacyjny przypadający na nowego użytkownika subskrypcyjnego (tj. użytkownika pozyskanego w III kwartale 2023 roku) – tak zwane Initial ARPU – w trzecim kwartale bieżącego roku wyniósł 764 PLN (180 USD) – (i) znacząco (o 30%), kolejny kwartał z rzędu, powyżej ARPU dla wszystkich klientów i (ii) wyżej kw./kw. o 16% w kategoriach złotówkowych oraz o 17% w kategoriach dolarowych.

Interpretacja: Pozytywna.

 

Reklama

Nieco niższe (o ok. 1 pp) tempo wzrostu kw./kw. MRR w porównaniu do tempa wzrostu ARPU oznacza prawdopodobnie, iż liczba subskrybentów Brand24 nieznacznie obniżyła się w kwartale.

Interpretacja: Marginalnie negatywna.

 

Zobacz także: Amerykańskie blue chipy to był pewniak - dziś to oczywiste, ale jak inwestorzy postrzegali je kiedyś?

 

 

Konkludując, zestaw KPIs Brand24 za III kw. 2023 roku odbieramy Pozytywnie.

Reklama

Głównymi czynnikami stojącymi za danymi operacyjnymi Spółki za 3 kw. 2023 roku były: (i) podwyżki cen abonamentów dla nowych klientów (wprowadzone z początkiem roku, a następnie (kolejna podwyżka) w lipcu), (ii) podwyżki cen abonamentów dla pierwszych kohort „starych” klientów (sierpień i wrzesień), (iii) przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek, (iv) pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24, oraz (v) umocnienie się USD w stosunku do PLN w ujęciu rok-do-roku. W ocenie zarządu Spółki głównymi czynnikami, które mogą mieć wpływ na wskaźniki IV kwartału 2023 roku będą: (i) podwyżki cen abonamentów dla kolejnych kohort „starych” klientów, (ii) pogłębiające się przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek, (iii) pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24, (iv) zachowanie się kursu walutowego PLN/USD.

 

Spółka Brand24 budzi zainteresowanie po publikacji nowych danych. Kolejny kwartał może być jeszcze lepszy? - 1Spółka Brand24 budzi zainteresowanie po publikacji nowych danych. Kolejny kwartał może być jeszcze lepszy? - 1

 

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 4.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem Programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. W Programie PWPA 4.0. udział wezmą spółki, które reprezentują 33 sektory gospodarki. Do najliczniej reprezentowanych możemy zaliczyć: oprogramowanie (5), nowe technologie (4), materiały budowlane (4) lub energia odnawialna (3). Kapitalizacja spółek w Programie waha się od około 51 mln zł do około 2 mld zł, a średnia kapitalizacja to około 375 mln zł (na dzień 31 maja 2023)
 

 


Reklama
Reklama