Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

akcje spółki Brand24

W piątek 24 lutego (tuż przed rozpoczęciem sesji giełdowej) Brand24 opublikował wstępne wybrane (przychody + EBITDA + EBIT) wyniki finansowe za rok 2022 ((i) przychody równe około 22,17 mln zł (w porównaniu do 15,79 mln zł za rok 2021), (ii) EBITDA równa około 5,88 mln zł (w porównaniu do 3,38 mln zł za 2021 rok), (iii) zysk operacyjny równy około 3,39 mln zł (w porównaniu do 1,19 mln zł za 2021 rok)), które po odjęciu wyników za okres pierwszych trzech kwartałów 2022 roku pozwalają oszacować wstępne wybrane wyniki finansowe za IV ubiegłego roku (por. tabela poniżej). Opublikowany wstępny wynik z działalności operacyjnej (EBIT) oraz wstępny EBITDA nie zawierają kosztów wyceny programu motywacyjnego, które zostaną uwzględnione w finalnych wynikach za okres, których publikacja zaplanowana jest na 28 marca.

 

Spółka giełdowa Brand24 - wybrane wstępne wyniki finansowe za IV kwartał 2022 roku - 1Spółka giełdowa Brand24 - wybrane wstępne wyniki finansowe za IV kwartał 2022 roku - 1

 

Reklama

Implikowana sprzedaż za IV kwartał 2022 roku (6,06 mln zł; wzrost rok-do-roku o 51%) rośnie kwartał-do-kwartału o 4%, spowalniając w porównaniu z tempem jej wzrostu w poprzednich kwartałach (8% w III i II kw. 2022, 12% w I kw. 2022). Kwartalna EBITDA (1,64 mln zł) rośnie rok-do-roku o 86%, lecz w porównaniu do poprzedniego kwartału jest płaska. Oznacza to automatycznie niewielkie (o ok. 1 punkt procentowy) rozwodnienie marży EBITDA w porównaniu z poprzednim kwartałem (choć w ujęciu rok-do-roku marża EBITDA rośnie o ok. 5 punktów procentowych). Zysk operacyjny za IV kw. 2022 roku (0,98 mln zł) rośnie rok-do-roku o 183%, lecz w ujęciu kwartał-do-kwartału nieco spada (o 3%).

 

Spółka giełdowa Brand24 - wybrane wstępne wyniki finansowe za IV kwartał 2022 roku - 2Spółka giełdowa Brand24 - wybrane wstępne wyniki finansowe za IV kwartał 2022 roku - 2

 

Opublikowane wstępne wybrane wyniki Spółki za IV kw. 2022 roku są lekko lepsze od naszych oczekiwań (odpowiednio o: 0,21 mln zł (4%) na poziomie przychodów, 0,16 mln zł (11%) na poziomie EBITDA oraz 0,08 mln zł (9%) na poziomie zysku operacyjnego).

Reklama

 

Konkludując, wstępne wybrane wyniki finansowe za IV kw. 2022 roku odbieramy minimalnie pozytywnie gdyż są one nieco lepsze od naszych oczekiwań. Równocześnie jednakże nie popadalibyśmy w przesadną euforię, widząc zdecydowane wyhamowanie dynamik w ujęciu kwartał do kwartału (zaledwie 4% wzrost przychodów, płaska EBITDA, marginalnie niższy EBIT). Rynek odebrał te dane pozytywnie (wzrost rynkowego kursu akcji po publikacji), choć do chwili obecnej powinny były one już zostać zdyskontowane.

 

Podtrzymujemy naszą opinię, iż efekty (przeprowadzonego w okresie IV kw. 2021 – I kw. 2022) procesu podwyżek cen abonamentów (pomijając ewentualny składnik walutowy, związany ze zmianami w kursie PLN względem USD i poziomem kursów zabezpieczonych przez Spółkę) zdają się już być w większości odzwierciedlone w poziomie przychodów generowanych przez Spółkę, która potrzebuje kolejnego impulsu (np. wzrostu liczby użytkowników Brand24, kolejnej modyfikacji cen („rozciągnięcie” cennika – podwyżki cen „górnych” pakietów, obniżka ceny „dolnego” pakietu; „uszczelnienie” możliwości korzystania z darmowych kont testowych), istotniejszej kontrybucji ze strony innych produktów – np. Insights24, itp.) do utrzymania dynamiki wzrostów.

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Czytaj więcej

Artykuły związane z akcje spółki Brand24