Komentarz BDM: negatywne. Zakładamy, że w 4Q’22 w związku ze spodziewanym brakiem zaliczek dotyczących tworzenia projektów zewnętrznych (Koch Media, Nacon) wyniki spółki znacząco spadły r/r. Według naszych szacunków, spółka na poziomie przychodów rozpoznała już całość zakontraktowanej kwoty (3,6 mln EUR) w ramach trzech umów wydawniczych. Niestety cały czas zarówno deweloper jak i wydawcy nie poinformowali, co dzieje się z tymi projektami.
Całościowo w omawianym kwartale na poziomie przychodów prognozujemy 0,7 mln PLN (-76,1% r/r). Zakładamy, że za ok. 50% tej pozycji odpowiadał portfel aktualnych, przeportowanych gier, a drugie tyle stanowiły usługi związane z e-learningiem. Ponadto w związku z prawdopodobnym zakończeniem prac nad projektami wydawniczymi, spodziewamy się, że ilość osób zaangażowanych znacząco spadła r/r, co przełożyło się na redukcję kosztów usług obcych. W związku z powyższym szacujemy, że w omawianym okresie SimFabric wypracował 0,3 mln PLN EBITDA oraz 0,1 mln PLN zysku netto. W całym 2022r. prognozujemy 6,0 mln PLN przychodów (-33,3% r/r), 3,5 mln PLN EBITDA (-21,7% r/r) oraz 3,6 mln PLN zysku netto (+10,8% r/r).
Wyjście PlayWaya z akcjonariatu spółki - na początku października’22 PLW poinformował o planie sprzedaży 2,81 mln akcji SIM stanowiących 44,96% w kapitale zakładowym tej spółki. Decyzja ta została podjęta w związku z badaniem synergii działania spółek z Grupy notowanych na głównym rynku GPW, a także zbieżność ich strategii rozwoju ze strategią PLW. Pozyskane środki z transakcji zarząd planuje przekazać na inwestycje w obecne oraz przyszłe spółki i zespoły grupy. Finalnie udziały PLW w SIM zostały sprzedane za 2 PLN/akację (wartość pakietu = 5,6 mln PLN).
Emisja akcji - spółka planuje podwyższenie kapitału w granicach kapitału docelowego poprzez emisję do 3 mln akcji serii C w trybie subskrypcji prywatnej. Cena emisyjna akcji została ustalona na 6,5 PLN. Jej celem jest uruchomienie projektu budowy Centrum Badawczo-Rozwojowego „Space Engine Lab”, na podstawie podpisanej przez spółkę w czerwcu 2021 r. z Ministerstwem Rozwoju umowy na dofinansowanie.
Zablokowanie konta spółki na platformie Steam – pod koniec listopada’22 SimFabric otrzymał informację z Valve Corp. - firmy prowadzącej sklep STEAM na podstawie, której konto spółki w sklepie Steam zostało zablokowane. Aktualnie sprawa będzie szczegółowo badana przez STEAM we współpracy ze spółką.
Negocjacje umowy dystrybucyjnej na rynki azjatyckie – na początku 2023r. SimFabric rozpoczął negocjacje warunków umowy dystrybucyjnej wszystkich gier z portfolio grupy na rynki azjatyckie, w tym w szczególności na rynek chiński.
„Quantum Storm” – premiera gry miała miejsce w 4Q’22 na konsole PS4/5 i NS, po 72h od wydania wszystkie koszty produkcji, portingu oraz marketingu zostały zwrócone w 100%.
Gardenia na konsole PS4/PS5 – pod koniec października’22 spółka miała miejsce premiera gry „Gardenia” na konsole PS4/5, po 72h od wydania wszystkie koszty produkcji, portingu oraz marketingu zostały zwrócone w 100%
MobileFabric – wydana w grudniu gra” Quantum Storm” na urządzenia mobilne w sklepie App Store po 72h od wydania zwróciła wszystkie koszty produkcji, portingu oraz marketingu. Równocześnie także koszty trzech gier z serii Saboteur wydanych w sklepie App Store zwróciły wszystkie koszty produkcji, portingu i marketingu w 100% i aktualnie gry z serii Saboteur: Saboteur!, Saboteur II: Avenging Angel, Saboteur SiO
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego