Spółka SFD zaraportowała wyniki za 4kw. 2022 osiągając zysk operacyjny PLN 2.2m oraz zysk netto PLN 1.6m (odpowiednio 22% i 12% poniżej naszych oczekiwań) przy 35% r/r wzroście przychodów, poprawie marży brutto ze sprzedaży o 1.6pp r/r oraz dalszej presji na koszty operacyjne (koszty usług obcych wzrosły o 51% r/r).
- Przychody wyniosły PLN 83.1m (+35% r/r, 1% powyżej wstępnych danych miesięcznych). Szacujemy, że sprzedaż online wzrosła o 18% r/r do PLN 42m oraz stanowiła ok. 50% całkowitej sprzedaży (udział -7pp r/r; 50% udział w całym 2022r.). W 4kw. 2022 spółka uruchomiła sprzedaż internetową w Austrii. Na koniec roku, spółka posiadała 31 sklepów własnych (+ 3 kw/kw) oraz 71 sklepów franczyzowych (+ 4 kw/kw).
- Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł PLN 28.4m (+41% r/r), implikując marżę brutto ze sprzedaży w wysokości 34.2% (wzrost o 1.6pp r/r, nieznacznie poniżej naszych oczekiwań 34.6%).
- Zysk operacyjny wyniósł PLN 2.2m (+30% r/r, 22% poniżej naszej prognozy). Koszty operacyjne wzrosły o 35% r/r do PLN 80.8m (2% powyżej naszych oczekiwań), na co wpływ miały przede wszystkim koszty usług obcych (+51% r/r do PLN 15.5m) oraz koszty wynagrodzeń (+30% r/r do PLN 7.9m). EBITDA wyniosła PLN 3.1m (+29% r/r).
- Zysk netto wyniósł PLN 1.6m (+65% r/r, 12% poniżej naszych oczekiwań) przy kosztach fin. netto PLN 0.1m (vs. nasze założenie PLN 0.5m).
- Spółka posiadała zapasy na poziomie PLN 65.1m na koniec 4kw. 2022 (+70% r/r ze względu na niską bazę 4kw. 2021 związaną niską dostępnością części produktów oraz przygotowaniem pod sprzedaż kolejnych kwartałów). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły ujemne PLN 1.5m (vs. ujemne PLN 2.4m rok wcześniej). Spółka posiadała zadłużenie netto PLN 24.6m na koniec 4kw. 2022 (+14% kw/kw; wskaźnik dług netto/EBITDA 1.2x).
- Spółka oczekuje poprawy rentowności w nadchodzących kwartałach dzięki stabilizacji cen surowców oraz perspektywie ich obniżania) oraz planuje dalszy rozwój oferty produktowej.
Opinia: Neutralnie. Wyniki za 4kw. 2022 były poniżej naszych oczekiwań (-18% na poziomie EBITDA oraz -12% na poziomie wyniku netto, głównie ze względu na wyższe koszty usług obcych), jednak zwracamy uwagę na poprawę r/r marży brutto ze sprzedaży (+1.6pp r/r). Przypominamy, że spółka zaraportowała solidną sprzedaż PLN 33m w styczniu 2023 (+56% r/r) oraz planuje dalszy rozwój oferty produktowej, co przy poprawię marży brutto ze sprzedaży powinno wspierać wyniki spółki w nadchodzących kwartałach.
Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego