Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

SFD: Omówienie wyników finansowych za 1kw. 2022. Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW

|
selectedselectedselected
SFD: Omówienie wyników finansowych za 1kw. 2022. Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop

Spółka SFD zaraportowała wyniki za 1kw. 2022 z zyskiem operacyjnym PLN 3.3m (-20% r/r) oraz zyskiem netto PLN 2.3m (-24% r/r), poniżej naszych oczekiwań ze względu na niższą marżę brutto ze sprzedaży oraz wyższe koszty wynagrodzeń.

Przychody wyniosły PLN 70.8m (+9% r/r), zgodnie z raportowanymi danymi miesięcznymi: PLN 21m w styczniu (+2% r/r), PLN 22m w lutym (+14% r/r) oraz PLN 27m w marcu (+13% r/r). Spółka wskazała na zakłócenia w łańcuchach dostaw, które ograniczyły potencjał sprzedaży w 1Q22 (około 15-20% kluczowych produktów oferty było niedostępne). Sprzedaż internetowa stanowiła 55% sprzedaży (vs. 69% w porównywalnym okresie 1Q21).

• Na koniec 1kw. 2022 spółka posiadała 25 sklepów własnych oraz 65 franczyzowych (odpowiednio 21 i 69 na koniec 4kw. 2021).

Zysk brutto ze sprzedaży wyniósł PLN 24.8m (porównywalnie r/r), implikując marżę brutto ze sprzedaży na poziomie 35.0% (-2.7pp r/r oraz 1.1pp poniżej naszych oczekiwań).

Reklama

Zysk operacyjny wyniósł PLN 3.3m (-20% r/r oraz 40% poniżej naszych prognoz). Koszt wynagrodzeń wzrosły o 44% r/r do PLN 7.5m ze względu na wzrost wynagrodzeń oraz wzrost zatrudnienia w sklepach.

Zysk netto wyniósł PLN 2.3m (-58% r/r oraz 45% poniżej naszych prognoz).

• Spółka posiadała zapasy na poziomie PLN 49.9m na koniec 1kw. 2022 (+38% r/r). Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej wyniosły PLN -1.6m (vs. PLN 1.3m rok wcześniej). Spółka posiadała dług netto PLN 11.8m na koniec 1kw. 2022 (vs. PLN 8.5m na koniec 4kw. 2021 oraz PLN 12.5m na koniec 1kw. 2021).

• Spółka oczekuje poprawy sprzedaży w 2kw. 2022 oraz kolejnych kwartałach (ze względu na poprawę oferty produktowej oraz optymalizację marketingu). Presja na koszty z powodu przerwanych łańcuchów dostaw maleje, zaś polityka cenowa pozwala na realizację marż na poziomach porównywalnych r/r.

Opinia: Lekko negatywnie. Zaraportowane wyniki za 1kw. 2022 były poniżej naszych oczekiwań ze względu na niższą marżę brutto ze sprzedaży oraz wyższe koszty wynagrodzeń. Jednak spółka zwraca uwagę na poprawę sprzedaży w kolejnych miesiącach (PLN 30m w kwietniu, wzrost o 29% r/r) dzięki poprawie oferty produktowej oraz odbudowę marży brutto ze sprzedaży.

Reklama

SFD: Omówienie wyników za 1kw. 2022. Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW - 1SFD: Omówienie wyników za 1kw. 2022. Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego GPW - 1

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama