Reklama
twitter
youtube
facebook
instagram
linkedin
Reklama
Reklama

R22 (Kupuj, 54,3 PLN): Wyniki II kw. 2022 [lekko pozytywne]

|
selectedselectedselected
R22 (Kupuj, 54,3 PLN): Wyniki II kw. 2022 [lekko pozytywne] | FXMAG INWESTOR
Materiał własny
Reklama
Aa
Udostępnij
facebook
twitter
linkedin
wykop
  • EBITDA raportowana 21,4 mln PLN ; skorygowana 22,8 mln PLN. Korekty: koszty transakcyjne 1,3 mln PLN; ESOP VRC 0,1 mln PLN
  • Akwizycja Mailer Lite: cena nabycia 345 mln PLN: cash 251 mln PLN ; equity Vercom 94 mln PLN (32,9 PLN/akcja VRC ; 2,85 mln akcji serii F objętych w ramach transakcji). Goodwill rozpoznany na transakcji to 315 mln PLN
  • Po rozliczeniu nabycia MailerLite DN wzrósł do poziomu 322 mln PLN (vs 57 mln PLN w 1Q22) ; skorygowany DN o udział R22 w VRC wynosi 666 mln PLN. DN/EBITDA FWD wynosi ok, 3,2x ; trailing 3,8x
  • Mailer Lite: konsolidacja od 14 czerwca 2022. Wpływ na wyniki 2Q22: przychody 3,5 mln PLN ; EBITDA 0,9 mln PLN. Wyniki MailerLite PRO FORMA w 1H’22: przychody 32,9 mln PLN ; EBITDA 6,7 mln PLN (marża EBITDA 20%)
  • Wyniki Profitroom (jednostka stowarzyszona) w Q2’22: rezerwacje 370 mln PLN (+58% r./r.) ; przychody 11,9 mln PLN (+43% r./r.)

R22 (Kupuj, 54,3 PLN): Wyniki II kw. 2022 [lekko pozytywne] - 1R22 (Kupuj, 54,3 PLN): Wyniki II kw. 2022 [lekko pozytywne] - 1

Komentarz: Wyniki na poziomie EBITDA skor. o 3% lepsze od prognoz i 6% wyższe od konsensusu. W strukturze wyników lepiej vs nasze prognozy wypadł segment CPaaS (przebicie EBITDA o 11%), a zbliżone do oczekiwań były wyniki w pozostałych segmentach. Poziom przychodów w CPaaS był zgodny z naszymi prognozami, a pozytywnie zaskoczyła nas marża EBITDA, która była wyższa niż szacunki o 2pp (20,2%). Po stronie KPI segmentów nie widzimy istotnych odchyleń vs trendy z poprzednich kwartałów. Większe vs nasze prognozy o 1,5 mln PLN były koszty finansowe (5 mln PLN vs 2,8 mln PLN w 1Q22), a w wynikach zwraca także uwagę wysoki poziom zysków mniejszości w stosunku do zysku Grupy (w tym kwartale 53%) – spółka wyjaśnia w raporcie, że jest to efekt jednorazowy związany z przejściowym zmniejszeniem udziału w VRC w związku z rozliczeniem transakcji MailerLite. Warto także zaznaczyć, że solidne dynamiki wzrostu rezerwacji/przychodów pokazuje także niekonsolidowany Profitroom. Standardowo dobre wynik R22i po stronie OCF (16,5 mln PLN ; +39% r./r.) i FCF (10,1 mln PLN: +25% r./r.). W wynikach widoczny skokowy wzrost DN związany z akwizycją: spółka najprawdopodobniej nie ma miejsca na bilansie na kolejne przejęcia, a focus biznesu powinien być wokół integracji i synergiach MailerLite. Spółka ujawniła też wyniki przejmowanej spółki za 1H’22: EBITDA pro forma wyniosła 6,7 mln PLN, co ekstrapolując na 2H’22 implikowałoby ok. 15 mln PLN EBITDA w ‘22 (mnożnik transakcyjny ok. 22-23x EV/EBITDA)

 

 

Reklama

 

Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego

Jesteś dziennikarzem i szukasz pracy? Napisz do nas

Masz lekkie pióro? Interesujesz się gospodarką i finansami? Możliwe, że szukamy właśnie Ciebie.

Zgłoś swoją kandydaturę


Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0

Giełdowy Program Wsparcia Pokrycia Analitycznego 3.0 polega na sporządzaniu przez firmy inwestycyjne raportów analitycznych finansowanych przez GPW. Celem programu jest zwiększenie dostępności analiz dla mniej płynnych spółek, a co za tym idzie umożliwienie inwestorom podejmowanie bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych w oparciu o wiarygodne, niezależne źródło informacji o emitencie. Do programu zakwalifikowano 55 spółek notowanych na rynku głównym i 6 na NewConnect.

W edycji na lata 2021-2023 do programu mogły być zgłoszone spółki notowane na rynku głównym oraz NewConnect na dzień 31 maja 2021 roku (z wyłączeniem spółek z indeksu WIG20), które w ciągu ostatnich 12 miesięcy nie były przedmiotem analiz lub były przedmiotem analiz sporządzanych przez maksymalnie jednego analityka (analiz zawierających wycenę oraz rekomendację kierunkową). Dodatkowymi wymogami były kryterium kapitalizacji spółki co najmniej 50 mln zł (na dzień 31 maja 2021 roku), oraz wskaźnik free float przekraczający wartość 20 proc. (na dzień 31 maja 2021 roku).


Reklama
Reklama