Z raportów publikowanych co miesiąc przez spółkę wynika, że w 1Q’23 wypracowała ona 60,5 mln PLN przychodów ze sprzedaży (+19,1% r/r). Bardzo pozytywnie wyróżniła się sprzedaż internetowa – w tym kanale wzrost wyniósł +37,2% r/r. Po wprowadzeniu nowych odsłon stron internetowych oraz aplikacji mobilnej w 2022 r. kanał ten widocznie nabiera rozpędu. Oczekujemy, że trend utrzyma się w średnim terminie. Marża brutto na sprzedaży w 1Q’23 wg szacunków spółki wyniosła ok. 62,7%, czyli nieco więcej niż rok wcześniej.
Oczekujemy, że spółce udało się spowolnić wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, z którym borykała się przez większość 2022 r. Oczekujemy, że w 1Q’23 koszty zarządu nie będą istotnie obciążone nakładami na projekt dotyczący etykiet RFiD, dlatego spodziewamy się lekkiego spadku tej pozycji r/r. 1Q’22 był ostatnim kwartałem przed gwałtownym wzrostem kosztów sprzedaży, dlatego pod tym względem stanowi wysoką bazę. Mimo to oczekujemy istotnego wzrostu EBIT r/r do 2,3 mln PLN. Zysk brutto szacujemy na 0,8 mln PLN, a zysk netto na 0,7 mln PLN. Znacznie niższy zysk na poziomie netto r/r wynika z wysokiej bazy działalności finansowej z poprzedniego roku. W 1Q’22 miała miejsce transakcja odsprzedaży akcji własnych, która wygenerowała 2,4 mln PLN przychodów finansowych.
Spółka planuje rozwijać sieć salonów stacjonarnych. W 2023 r. w Polsce ma powstać 10 nowych salonów, a umowa z nowym partnerem w Serbii zakłada powstanie 5 sklepów w tamtym kraju (docelowo 21). Oprócz tego nadal trwają prace nad uruchomieniem sprzedaży na platformie Zalando w Austrii i Szwajcarii.
Wyniki 1Q’23 oceniamy neutralnie. Na wyróżnienie zasługuje dynamiczny wzrost sprzedaży oraz wzrost marży brutto na sprzedaży. Osłabiający się USD pozytywnie wpływa na ceny zakupu towarów, ponieważ zdecydowana większość asortymentu produkowana jest w Azji. Nowe kanały sprzedaży online i zintensyfikowane akcje marketingowe budują rozpoznawalność spółki oraz wspierają odwiedzalność salonów stacjonarnych i sklepów internetowych. Wydaje się, że spółka opanowała wzrost kosztów, choć musi się zmierzyć z indeksacją czynszów (ok. 14% r/r) oraz wzrostem wynagrodzeń. Obniża to nasze prognozy na cały 2023 r. Wysoka baza zysku netto w 1Q’22 wynika przede wszystkim ze zdarzenia jednorazowego w przychodach finansowych, dlatego prognozowany poziom 0,9 mln PLN oceniamy neutralnie.